اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

نمی‌توان کودکان امروز را با تجهیزات دیروز تربیت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: امکان تربیت کودکان امروز با تجهیزات دیروز وجود ندارد.

نمی‌توان کودکان امروز را با تجهیزات دیروز تربیت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یوسف نوری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هوشمندسازی مدارس در دارالقرآن کریم زنجان اظهار داشت: در حال حاضر کودکان پذیرش موقعیت دیروز را ندارند و نمی‌توان کودکان امروزی را با تجهیزات به جا مانده از دیروز تربیت و تعلیم کرد.
وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط  در بحث هوشمندسازی مدارس یادآور شد: دولت وظایف مشخصی را برای همه ارگان‌ها تعیین کرده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه تجهیزات در مدارس باید از مقطع پیش ‌دبستانی صورت گیرد، اضافه کرد: آشنایی کودکان از زمان خردسالی با تجهیزات روز کمک شایانی به پیشرفت آنها در مسائل مختلف می‌کند.
وی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه هوشمند سازی مدارس به صورت مشخص بیان شده است.
نوری با بیان اینکه در هوشمند سازی مدارس همه افراد جامعه درگیر هستند، ادامه داد: با هوشمندسازی مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با مسائل روز خانواده‌ها نیز در این امر درگیر شده و موجب افزایش اطلاعات خانواده‌ها نیز می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان با تلفن همراه آشنایی بسیاری دارند، یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط در آموزش و پرورش با فراهم کردن زمینه می‌توانند در افزایش اطلاعات دانش‌آموزان در فناوری‌های روز نقش بسزایی داشته باشند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش کشور همچنین با اشاره به استمرار یادگیری مطالب توسط دانش‌آموزان ادامه داد: خانواده‌ها نقش مهمی در اجرای این امر توسط دانش‌آموزان دارند.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر آموزش و پرورش به رتبه‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف دست یافته است، اضافه کرد: کسب رتبه نخست در نرم‌افزار در احکام توسط آموزش و پرورش یکی از رتبه‌های به دست آمده توسط این سازمان است.
نوری افزود: هوشمند‌سازی مدارس تنها به اسم نبوده و باید به صورت کاربردی در مدارس صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول