اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه تأکید کرد:

آموزش شایستگی‌های اجتماعی به فرزندان

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه فرزندان ما باید شایستگی اجتماعی داشته باشند، گفت: این شایستگی مجموعه مهارت‌هایی است که ارتباط و تعامل کودک با دیگران را تسهیل می‌کند.

آموزش شایستگی‌های اجتماعی به فرزندان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی بهرام‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش روز خانواده اظهار داشت: ما در قرنی زندگی می‌کنیم که خصلت‌ها و ویژگی‌های خاص خودش را دارد و این ویژگی‌ عبارت است از سرعت اطلاعات که نسبت به دوره‌های قبلی بسیار زیاد و اطلاعات ما روز به روز در حال افزایش است. 
وی گفت: در این دوره آسیب‌های اجتماعی با دوره‌‌های قبلی متفاوت و به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است.
‌بهرام‌نژاد خاطر‌نشان کرد: برای تربیت فرزندان باید اطلاعات والدین بیشتر از فرزندان باشد، اما امروزه اطلاعات فرزندان نسبت به والدین خود بیشتر است.  
وی با اشاره به اینکه ما نسبت به  فرزند‌پروری آگاهی لازم را نداریم، افزود: تربیت فرزند کاری دشوار است زیرا فرزندان دارای ویژگی‌های اجتماعی و روانی متفاوت هستند.
‌بهرام‌نژاد گفت: فرزندان از اخلاق و رفتار والدین خود تأثیر می‌پذیرند، اگر می‌خواهید رفتار فرزندان خود را با دیگران بسنجید ابتدا باید رفتار آنها را با خواهر و برادر در خانه بررسی کنید.
وی بیان داشت: اگر محیط خانه را به گونه‌ای فراهم کنیم که ارتباط بین فرزندان و والدین یک رابطه صمیمی باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد با هم‌سالان خود ارتباط صمیمی دارند.
بهرام‌نژاد عنوان کرد: لازم است، یکسری آموزش‌‌‌ها به فرزندان داده شود که خود را با دیگران مقایسه نکند.
وی با بیان اینکه فرزندان ما باید شایستگی اجتماعی داشته باشند، گفت: این شایستگی مجموعه مهارت‌هایی است که ارتباط و تعامل کودک با دیگران را تسهیل می‌کند.
این استاد دانشگاه افزود: اگر مهارت‌های لازم زندگی را به فرزندان خود آموزش دهیم، اعتماد به نفس آنها افزایش می‌یابد.
بهرام‌نژاد خاطر‌نشان کرد: اگر ما فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که با واقعیت روبه‌رو و سعی کنند آنها را مدیریت کنند ما می‌توانیم با این کار مشکلات را از نسلی به نسل دیگر پایان دهیم.   
وی با اشاره به موانع اجتماعی شدن فرزندان اظهار داشت: کمبود رفت و آمد و معاشرت با همسالان به عنوان الگو، وابستگی به رایانه، تحقیر و تنبیه کردن و منزوی بودن والدین از جمله این موارد است.
بهرام‌نژاد گفت: زمانی شخصیت اخلاقی فرزندان بالا می‌رود که انتظار فرزندان از خودشان بالا باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول