اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

پیشرفت‌های اقتصادی ایران بهترین ضمانت برای سرمایه‌گذاران خارجی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پیشرفت‌های اقتصادی ایران بهترین ضمانت برای بازگشت سرمایه و سودآوری سرمایه‌گذاران خارجی است.

پیشرفت‌های اقتصادی ایران بهترین ضمانت برای سرمایه‌گذاران خارجی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با شرکت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای "زفیرا" با اشاره به حمایت همه جانبه دولت ایران از سرمایه‌گذاران خارجی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با حمایت‌های ویژه دولت و اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری به ویژه از کشور ترکیه در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نشان از رشد اقتصادی و افزایش اعتماد نسبت به سرمایه‌گذاری در کشورمان دارد.
وی با اشاره به رتبه ممتاز آذربایجان‌شرقی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی یادآور شد: این استان دارای موهبت‌های خدادادی طبیعی، آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری منحصر به‌فردی است که همواره یکی از مراکز توجه شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری بوده است.
محمدی، آذربایجان‌شرقی را از لحاظ منابع طبیعی استانی غنی دانست و گفت: وجود جنگل، کوهستان، دریا و رودهای خروشان همچنین آثار تاریخی مواهبی هستند که منجر به جذب توریسم به این منطقه
می‌شوند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی مرکز اقتصادی شمال‌غرب ایران است که برای بهبود جذب توریسم نیازمند افزایش هر چه بیشتر ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری است.
محمدی تصریح کرد: با توجه به افق بلند مدت 1404 ایران و جذب 20 میلیون گردشگر خارجی، نگاه و حمایت دولت به مقوله حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی بسیار جدی است.
وی همچنین با اشاره به اشتراکات گسترده ایران و ترکیه ادامه داد: آذربایجان‌شرقی نیز به علت همسایگی با ترکیه و نزدیکی زبان از دیرباز دارای مراودات فرهنگی و اقتصادی بسیاری بوده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران بسیاری از ترکیه در استان ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ساخت بزرگ‌ترین هتل آذربایجان شرقی یکی از شاخص‌ترین آنها به شمار می‌رود.
محمدی اظهار امیدواری کرد، با افزایش ارتباطات دو جانبه شاهد حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران ترک در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول