اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی:

نوع بسته‌بندی ضعف اصلی صادرات صنایع دستی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی میراث فرهنگی کشور گفت: نوع بسته‌بندی محصولات صنایع دستی ضعف اصلی حوزه صادرات در این زمینه محسوب می‌شود.

نوع بسته‌بندی ضعف اصلی صادرات صنایع دستی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کامران سبزه‌میدانی ظهر امروز در چهارمین کارگاه و نشست منطقه‌ای آموزش و ترویج محصولات صنایع دستی منطقه‌ شرق کشور در بحث بسته‌بندی محصولات صنایع دستی در هتل پردیسان مشهد اظهار داشت: کشور ما با دارابودن فرهنگ و تاریخ کهن و انواع صنایع دستی در حوزه‌های مختلف با بار هنری و کاربردی بالا می‌تواند در بازارهای بین‌المللی جایگاه ویژه داشته و متقاضیانی از سراسر دنیا را به خود جلب کند.
وی با اشاره به ضعف صنایع دستی ایران در حوزه صادرات افزود: متأسفانه به دلایلی در واقع مهم‌ترین و اصلی‌ترین آنها نبود بسته‌بندی‌های مناسب و در خور صنایع دستی تولید شده در ایران نیست می‌باشد، صادرات صنایع دستی با ضعف زیادی روبرو است.
مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: تعداد اندکی از صنعت‌گران کشور تولیدات صنایع دستی خود را در قالب بسته‌بندی‌های مناسب به بازار ارائه می‌کنند.
وی افزود: به دنبال اینکه قریب به 99 درصد صنعت‌گران و هنرمندان حوزه صنایع دستی تولیدات خود را بدون بسته‌بندی خوب و مناسب به نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها ارائه می‌کردند، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی درصدد برنامه‌ریزی دقیق برای ترغیب صنعتگران و هنرمندان به بسته‌بندی‌های شکیل و مناسب تولیدات خود برآمد.
سبزه‌میدانی ادامه داد: در همین راستا طرح‌های مطالعاتی که در سال 88 در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور برای بررسی و طراحی بسته‌بندی 33 محصول صنایع دستی انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت روز افزون بحث بسته‌بندی و توجه بازارهای جهانی به بسته‌بندی‌های مرغوب و مناسب هر کالا، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی برای ترغیب صنعتگران برای تولید و توجه بیشتر به بسته‌بندی محصولات خود، در همه استان‌های کشور اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و جلساتی در همین رابطه کرد که برگزاری این نشست نیز در همین راستا صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی میراث فرهنگی کشور ضمن تأکید بر اهمیت بسته‌بندی گفت: در دنیای امروز بسته‌بندی و تبلیغات کالا تا میزان 90 درصد بر روی فروش و تقاضای آن اثرگذار است و کیفیت و نوع عرضه کالا تنها 10 درصد بر فروش آن موثر است که این مسأله نشان دهنده اهمیت بالای بسته‌بندی در بازار بین‌المللی است.
سبزه‌میدانی اظهار داشت: امیدواریم برگزاری چنین کارگاه‌هایی مخصوصاً به صورت مدام بتواند در ترغیب صنعت‌گران و هنرمندان حوزه صنایع دستی برای تولید و استفاده از بسته‌بندی‌های مناسب و در شأن صنایع دستی کشورمان اثر مثبت داشته باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول