اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

21 اثر نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: 21 اثر نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی گرفتند.

21 اثر نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی گرفتند
اسدالله بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: از 110 اثر ارائه شده از هشت استان، آثار هفت استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که 21 اثر برگزیده نشان مرغوبیت کالا گرفتند.
وی ادامه داد: 30 اثر استان تهران در این مرحله مورد برسی قرار نگرفت و موکول به نشست دیگری شد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: در این بین استان البرز دو اثر، گلستان یک اثر(زیور آلات ترکمن)، سمنان سه اثر(سرامیک و زیور آلات برنجی)، گیلان شش اثر (کارهای چوبی)، زنجان دو اثر (ملیله کاری)، مازندران دو اثر (چوب و نمد) و قزوین پنج اثر (چرم، سردر گلیم فرش، گلدان معرق با حجم چوبی کارشده، زره ‌بافی با زیور آلات و سفال) منتخب در میان 21 اثر داشتند.
وی افزود: در بررسی آثار از مجموعه هشت اثر از استان البرز دو اثر از محمد زندی در رشته چرم (کیف زنانه)، خدا مردا ترکاشوند در رشته منبت چوب (آیینه کنسول) و از استان گلستان یک اثر احمد آق در رشته زیورآلات (گردنبند) نشان دریافت کردند.
بیرانوند خاطرنشان کرد: از استان زنجان با چهار اثر، دو اثر از محسن یزدان شناس در رشته ملیله(زیورآلات)، سکینه گرامی در رشته ملیله (شمدانی)، از استان سمنان با 18، سه اثر از اثر فهیمه بابا حجیان در رشته حکاکی روی برنج (زیورآلات)، محمد مهدی‌پور ساحلی در رشته سرامیک، ماه بی‌بی انصاری در رشته چادر شب بافی، استان مازندران با 10 اثر، دو اثر از حسن زاهدی در رشته خراطی، یحیی شاه نظری در رشته نمد مالی، استان گیلان با 25 اثر، شش اثر از عالیه صادقی در رشته رشتی دوزی، احمد حسن‌پور در رشته مروارید بافی، مهدی صادقی در رشته خراطی، محمد کاظم نوروزی در رشته بامبو بافی، مهری پاکدامن در رشته جوراب‌بافی، سلمان محمدی در رشته سازهای سنتی نشان مرغوبیت دریافت کردند.
وی تصریح کرد: قزوین با 12 اثر، پنج اثر از علی شیرکول در رشته معرق، سمیرا سهرابی در رشته چرم (کیف زنانه)، مریم جاوید مهر در رشته سفال، شهره بانو کاظمی در رشته زره بافی (زیورآلات)، مریم توکلی در رشته گلیم بافی (سردر) توانست موفق به کسب نشان مرغوبیت کالای صنایع دستی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: این آثار که نشان مرغوبیت کالا گرفتند تا مهر ماه سال آینده که داوران یونسکو که خواهند آمد، نگهداری می‌شوند و داوران پس از بررسی مُهر اصالت را برای آثار برگزیده، اعلام می‌کنند.
وی اعلام کرد: مُهر اصالت نشان مرغوبیت کالاست و هنرمندان و صنعتگران با این رویکرد به کیفیت کالایشان دقت بیشتری خواهند کرد همچنین این موضوع نوعی رقابت و انگیزه ایجاد می‌کند تا ضمن حفظ ارزش‌ها و معیارهای هنری به فکر تولید هنرهای دستی نیز باشیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول