اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری بوشهر:

70 درصد خدمات دولت به مردم قابل الکترونیکی کردن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری بوشهر گفت: 70 درصد خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌کند قابل الکترونیکی شدن هستند بنابراین می‌کوشیم این خدمات به صورت الکترونیکی در دفاتر ICT روستایی به مردم ارائه شوند.

70 درصد خدمات دولت به مردم قابل الکترونیکی کردن است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا بازدار صبح امروز در نشست هماهنگی توسعه خدمات دفاتر ICT روستایی در بوشهر اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد واگذاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر ICT روستایی با جدیت پیگیر این امر هستیم.
وی افزود: ضمن اینکه واگذاری خدمات قابل ارائه از بخش دولتی به بخش خصوصی در قالب دفاتر ICT روستایی از الزامات قانونی است که در سیاست‌های برنامه پنجم توسعه و در دستورالعمل‌های ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی آمده است.
وی تصریح کرد: همچنین الکترونیکی کردن خدماتی که قابل الکترونیکی شدن هستند در دفاتر ICT روستایی از تاکیدات برنامه پنجم توسعه است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری بوشهر یادآور شد: با معرفی استان بوشهر به عنوان پایلوت IT در کشور، چهار پروژه کلیدی در این راستا در استان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه توسعه امنیت IT از مصوبات سفر سوم استانی بود، اضافه کرد: از آنجا که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است استان بوشهر به عنوان پایلوت پروژه‌های امنیت IT انتخاب شده و هم اکنون شش پروژه کلیدی در این زمینه در استان آغاز شده است.
بازدار با اشاره به پرتال خدمات الکترونیکی استان گفت: برای نخستین بار 21 بسته خدماتی الکترونیکی شده در پرتال به صورت فعال ارائه شده و درگاه خدمات دفاتر ICT روستایی نیز باید از طریق این پرتال باشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر نیز در این نشست گفت: دسترسی آسان روستاها به خدمات فناوری اطلاعات، حذف سفرها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، ایجاد اشتغال و ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی در روستاها از جمله اهداف راه‌اندازی دفاتر ICT روستایی به شمار می‌رود.
عبدالحسین افتخاری افزود: بیش از 33 هزار خانوار روستایی از طریق این دفاتر فرم‌های قانون هدفمندسازی یارانه‌های خود را تکمیل و ارسال کردند، ضمن اینکه 52 هزار خانوار نیز از همین طریق کالابرگ‌های نفت خود را دریافت کرده‌اند.
وی اظهار داشت: همچنین بیش از یک میلیون و 200 هزار قبض آب، برق، تلفن ثابت و همراه توسط این دفاتر صادر و به روستاییان ارائه شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول