اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار زنجان:

امروزه مدیریت شهری به سوی الکترونیکی کردن پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان گفت: امروزه مدیریت شهری به سوی مدیریت آمار و الکترونیکی کردن امور پیش می‌رود.

امروزه مدیریت شهری به سوی الکترونیکی کردن پیش می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید ناصر موسوی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری زنجان اظهار داشت: شهرداری به لحاظ درآمد و هزینه نیازمند به آمار و اطلاعات دقیق دارد تا در تامین نیازهای خود موفق باشد.
وی با بیان اینکه سود شهرداری در آن است که میزان خدمات خود را بالا ببرد، تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و انجام کارهای موازی سنتی دیگر جواب نمی‌دهد.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه ریسک بالایی است که کار بدون اطلاعات انجام شود، گفت: برای انجام کارها نیازمند تحلیل آماری هستیم و واحد انفورماتیک فقط یک واحد بود محدودیت داشت.
وی به محاسن خدمات الکترونیکی اشاره کرد و افزود: سرعت در کار، سرعت در ارجاع، جلوگیری از اتلاف زمان و حذف نیروهای زائد از جمله محاسن خدمات الکترونیک است.
موسوی یادآور شد: امیدواریم که با راه‌اندازی این سازمان روند الکترونیکی شدن شهرداری شتاب بیشتری بگیرد.
وی با بیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری باید از تجربه‌های کلان‌شهرها استفاده کند، ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات باید بتواند تمام واحدها و حوزه‌های ستادی و اجرایی را پشتیبانی کند.
شهردار زنجان همچنین به برون سپاری خدمات اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه برون سپاری برنامه اصلی شهرداری‌ها است.
وی تصریح کرد: در برون سپاری نباید خودمان را رها شده از وظیفه بدانیم.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: یکی از شعارها و برنامه‌های شورای سوم بحث فناوری اطلاعات و شهرداری الکترونیک بود.
محمد عینی‌فرد با اشاره به اینکه شهرداری یک سیستم سنتی در هم تنیده و گسترده‌ای داشت و الکترونیکی کردن خدمات در آن کار بزرگی بود، افزود: شهرداری الکترونیکی یکی از ملزومات عصر حاضر است.
وی با بیان اینکه امسال اعضای شورای اسلامی نظارت خاصی بر عملکرد سازما‌ن‌های شهرداری دارند و در پایان سال به مدیران عامل و سازمان‌ها امتیازاتی داده می‌شود، تاکید کرد: اگر سازمانی بازدهی داشت کمک می‌کنیم و اگر نداشت ادغام و انحلال آنها را خواهیم داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد: در این نظارت از معاونین شهردار نیز در خواست داریم نظارت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه سازمان فناوری اطلاعات یک سازمان محوری و اولویت دار در مدیریت شهری است اما از نظارت خاص شورا در مصون نخواهد بود، گفت: انتظار فعالیت بیشتری از سازمان فناوری اطلاعات وجود دارد.
در ادامه مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری زنجان گفت: امروز شاهد تولد دوازدهمین سازمان شهرداری هستیم.
سعید ادیبان با اشاره به اینکه دنیا به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و الان زمان فناوری اطلاعات است، ادامه داد: سند برنامه راهبردی شهرداری الکترونیکی در اواخر سال 88 تقدیم شورای اسلامی شده است.
وی با بیان اینکه این برنامه یک برنامه سه ساله است که ابتدای آن سال 89 و انتهای آن سال 91 خواهد بود، تصریح کرد: طبق این سند برنامه با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری همه خدماتی که می‌تواند الکترونیکی انجام شود به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری زنجان با اشاره به اینکه یکی از جزئیات این برنامه ایجاد زیر ساخت‌های لازم است که آماده شده است، گفت: سازمان فناوری اطلاعات یک سازمان جمع و جوری است و نیروهای زیادی ندارد چرا که فقط فکر کار می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول