اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی:

4 هزار هنرمند در بسیج هنرمندان خراسان رضوی عضویت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: 4هزار و 800 هنرمند در استان خراسان رضوی به عضویت بسیج هنرمندان درآمده‌اند.

4 هزار هنرمند در بسیج هنرمندان خراسان رضوی عضویت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ حدود 600 بسیجی هنرمند در مشهد مقدس عضو دو کانون شهید آوینی و شهید سیدابراهیم اصغرزاده سازمان‌دهی شده‌اند، سید جواد کمالی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در مشهد برنامه‌های این سازمان را تشریح کرد.

فارس: چه برنامه‌هایی در پرونده کاری بسیج هنرمندان دارید؟
کمالی: برگزاری جشنواره برنامه‌ای ادبیات داستانی که 570 اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ادبیات داستانی رسیده و از نظرکمی مقام اول کشوری را به خود اختصاص داد و از مجموعه آثار رسیده، 12 اثر به تهران راه پیدا کرده است که در اواخر سال 89 در آبادان به صورت کشوری انجام و نیز برگزاری یادواره شهید ابراهیم اصغرزاده که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای خراسان رضوی همزمان با اختتامیه جشنواره فیلم فجر در مشهد برگزار شد که خروجی بسیار خوبی داشت که در این یادواره مستند شهید ابراهیم اصغرزاده به نمایش در آمد.

فارس: آیا تاکنون در ارتباط با اعزام کاروان راهیان نور هنرمندان برنامه‌ای داشته‌اید؟
کمالی: در اواخر اسفند سال گذشته 45 نفر از هنرمندان استان را به مناطق عملیاتی جنوب غرب به صورت کاروان راهیان نور اعزام شدند که خروجی این سفر، بیش از 2 هزار عکس و ساخت مستندهایی از این سفر بوده است که ان‌شاءالله برگزیده‌ای از این آثار در هفته دفاع مقدس سال 90 در یکی از گالری‌های مشهد به نمایش عموم در می‌آید و به همت سازمان مرکزی بسیج هنرمندان کشور تاکنون دو کاروان راهیان نور به سوریه و لبنان سفر کردند که در اولین کاروان دو نفر از بسیجیان  هنرمند از مشهد مقدس اعزام شدند که خروجی خوبی داشتند که برادر هنرمند بسیجی قاسم دهقان ضمن تهیه عکس‌های هنری، مستند بسیار خوبی از سفر تهیه کرده‌اند.

فارس: سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، چه برنامه‌هایی را در دستور کار دارد؟
کمالی: برگزاری جشنواره شعر بسیج با عنوان تلاطم بیداری که تا به ‌حال بیش از 508 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که داوری‌های آن به پایان رسیده است و اختتامیه آن در نیمه اول شهریوماه سال جاری برگزار می‌شود، از برنامه‌های دیگر این سازمان برگزاری جشنواره فیلم بسیج با عنوان سکانس بیداری و جشنواره عکس بسیج است که با توجه به بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده است، یکی از محورهای مهم موضوعی برگزاری این جشنواره‌هاست.

فارس: چند کانون در بسیج هنرمندان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند؟
کمالی: این سازمان دارای 16 کانون فعال است که دو کانون در شهرستان‌های درگز و طرقبه و شاندیز قرار دارد که ان‌شاءالله با همکاری مسئولان شهرستان‌های فوق‌الذکر به زودی افتتاح می‌شود که تا آخر سال به 18 کانون افزایش پیدا می‌کند.

فارس: آیا تفاهمنامه‌ای با سازمان‌های مرتبط برای برگزاری جشنواره‌ها تا به‌حال داشته‌اید؟  
کمالی: بله، در اغلب جشنواره‌ها سازمان بسیج هنرمندان با ادارات مرتبط همکاری‌های نسبتا خوبی داشته است، که جشنواره فیلم و عکس طرح هجرت دراوائل سال 91 با همکاری بسیج سازندگی و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود، از جمله این برنامه‌هاست.
 
فارس: سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی چند انجمن و کانون برای ساماندهی اعضا دارد؟
کمالی: این سازمان در 10 انجمن، هنرمندان را سازماندهی کرده است از جمله عکس، رسانه، تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی ،آوا و نما،خوشنویسی و هنرهای دستی که این انجمن ها در 16 کانون در شهرستان‌های استان خراسان رضوی که دو کانون آن در مشهد مستقر هستند.

فارس: برنامه‌های کانون‌ها در سازمان بسیج هنرمندان چگونه است؟
کمالی: شرط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کانون‌های بسیج هنرمندان اینست که کانون‌ها الزاما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان مستقر باشند و در واقع مسئول کانون‌های ما مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌هاست که تا به‌حال یک‌هزار و 200 بسیجی عضو این کانون‌ها شده‌اند که 2 هزار بسیجی نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

فارس: اهداف سازمان بسیج هنرمندان چیست؟
کمالی: یکی از اهداف ما این است که هنرمندان را بسیجی و بسیجیان علاقمند را هنرمند کنیم و جذب حداکثری و دفع حداقلی از جمله سیاست‌های بسیج هنرمندان خراسان رضوی است.

فارس: برنامه‌های بلند مدت سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در آینده برای بسیجیان هنرمند چیست؟
کمالی: ایجاد دانشکده هنر بسیج و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج از جمله برنامه‌های این سازمان است.

فارس: سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، برای آموزش هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنری چه برنامه‌هایی را در دستور کاردارد؟
کمالی: برگزاری کلاس‌ها و دوره های آموزشی و تولید آثار فاخر ارزشی و ایجاد بستر فضای مناسب برای معرفی هنرمندان بسیجی و ظرفیت‌های هنری جامعه بسیج هنرمندان از برنامه‌های این سازمان است.

فارس: دغدغه شما به عنوان مسئول بسیج هنرمندان چیست؟
کمالی: ما در بهترین کشور و بهترین نظام زندگی می‌کنیم و بهترین رهبر را داریم، مردمان ما با استعدادترین هنرمندان و جوانان ما خلاق‌ترین جوانان ولایی هستند، پس ما باید از این موقعیت استفاده کنیم و جذب جوانان هنرمند را با حداکثر توان وانرژی انجام دهیم، هنرمندان ما احتیاج به دلسوزی و انسجام و پیگیری و مدیریت دارند و شنوا بودن مشکلات هنرمندان وظیفه مهمی است که در حد توان آنها را برطرف کنیم، زیرا شنوای خوب بودن خود یک هنراست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول