اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حقوقدانان بسیجی:

رعایت حقوق شهروندی وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حقوقدانان بسیجی رعایت حقوق شهروندی را در جامعه وظیفه‌ای همگانی دانست.

رعایت حقوق شهروندی وظیفه‌ای همگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسعود اخوان‌فرد‌ در همایش ملی نظارت قضایی و حقوق شهروندی در نظام جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در ‌نظارت قضایی‌ باید از نظارت عامه مردم استفاده کرد، افزود: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند به گسترش ارتباط بین مردم، افزایش امنیت و مردمی ساختن امر نظارت در نهادها و دستگاه‌ها کمک کند.
وی با اشاره به‌ اهمیت حقوق شهروندی، رعایت آن را در جامعه وظیفه همگانی دانست.
اخوان‌فرد اضافه کرد: نظارت نباید در حریم خصوصی افراد دخالت کند و نظم عمومی را بر هم بزند و باید نظامند وارد این عرصه شد.
رئیس سازمان حقوقدانان بسیجی تصریح کرد: نظارت همگانی را وظیفه‌ای کم‌نظیر می‌دانیم که باید اهداف آن مشخص شده باشد.
وی از جمله فواید نظارت همگانی را مردمی ساختن نظارت، گسترش ارتباط با مردم، افزایش پاسخگویی، پیشگیری از وقوع کجروی سازمان و ارگان‌ها، احساس امنیت، آسودگی و رضایت مردم و همچنین افزایش اعتماد مردم نسبت به مسئولان و نظام دانست.
اخوان‌فرد پیشنهاد داد؛ با استفاده از ساختار سازمان‌های تخصصی بسیج در این عرصه مانند بسیج جامعه پزشکی، بسیج اساتید و حقوقدانان و دیگر سازمان‌ها این اصل مترقی جمهوری اسلامی عملیاتی شود‌.
استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز در این همایش توجه به حقوق شهروندی را در ابعاد مختلف فرهنگی، فردی و اجتماعی مهم دانست و گفت: رعایت حقوق شهروندی به نحو مطلوب مستلزم نظارت قضایی در همه زمینه‌هاست.
گرجی‌ با تعریف اجمالی از بحث نظارت از منظر حقوقی تصریح کرد: نظارت چیزی جز مقایسه و تطبیق یک عمل با یک هنجار و یک رفتار با یک معیار نیست.
وی هدف اصلی این همایش را بررسی شیوه‌ها و ساز و کارهای نظارت بر تضمین حق و آزادی شهروندی دانست.
گرجی تاکید کرد: هدف بررسی عالمانه و پژوهشگرانه از کاستی‌ها و نقاط ضعف و قدرت در کشور، تضمین حقوق شهروندی است. 
استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: بررسی ضمانت‌های حقوقی شهروندی را می‌توان از زوایای گوناگون مورد تضمین قرار داد‌ ‌و گفت حقوق ‌شهروندی فقط از نظارت قضایی تضمین‌پذیر نیست و باید با نظارت سیاسی، اخلاقی، همگانی و اداری آن را تضمین‌پذیر کرد. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول