اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رضا ایران‌منش:

عقد اخوت در جبهه‌ها نمادی برای اثبات برادری میان رزمندگان بود

خبرگزاری فارس: بازیگر سینما و تلویزون با اشاره به ویژگی‌های رفتاری رزمندگان در دفاع مقدس گفت: عقد اخوت در جبهه‌ها نمادی برای اثبات برادری میان رزمندگان بود.

عقد اخوت در جبهه‌ها نمادی برای اثبات برادری میان رزمندگان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از انجمن سینمایی شهرستان ری، رضا ایرانمنش جانباز با اشاره به ویژگی‌های رفتاری رزمندگان در دفاع مقدس گفت: عقد اخوت در جبهه‌ها تنها سمبلی برای اثبات ارتباط برادری میان رزمندگان بود زیرا تمامی رزمندگان قبل از جاری شدن خطبه عقد اخوت به معنای واقعی رفتار برادرانه با یکدیگر داشتند.
بازیگر سینما و تلویزون با اشاره به ارتباط برادری میان دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: مهم‌ترین و البته تاثیر گذارترین ویژگی رفتار برادری میان رزمندگان «ایثار و فداکاری» آنها بود.
وی در ادامه تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت، ایثارگری و برادری در کوچکترین رفتار، کلام و حتی حالات رزمندگان به چشم می‌خورد به طوری که هیچ کدام از بچه ها احساس تنهایی و دلتنگی نمی‌کردند.
ایرامنش با اشاره به نحوه جاری شدن عقد اخوت میان رزمندگان در جبهه‌ها یادآور شد: از نکات جالبی که کمتر به آن پرداخته شده این است که پس از جاری شدن خطبه عقد برادری میان رزمندگان یک گردان، یک پیرمرد 80 ساله با یک نوجوان 14 ساله‌ای مانند بنده مثل یک برادر واقعی رفتار می‌کرد و با توجه به این اختلاف سن همدیگر را برادر خطاب قرار می‌دادیم.
این جانباز شیمیایی همچنین به برکات جاری شدن عقد اخوت در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد و افزود: از برکات جاری شدن خطبه عقد برادری در جبهه‌ها می‌توان به یکسان سازی میان رزمندگان اشاره کرد به طوری که در جبهه آدم‌ها با سنین مختلف، جایگاه‌های اجتماعی و شخصیت‌های متفاوت و از قوم و قبیله‌های گوناگون، همگی در یک ردیف و جایگاه قرار می‌گرفتند و از حقوق و مزایای یکسانی برخوردار بودند که همین مزایا حسن ایثار و از خودگذشتگی را به بهترین شکل ممکن میان رزمندگان ترویج داده بود.
بازیگر سینما و تلویزیون در پایان با بیان اینکه از راه‌های تاثیر گذار می‌توان به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جذاب و پر طرفداری چون سینما، کتاب و ورزش  است و تصریح کرد: برای اینکه طرح برادری از حالت یک طرح در جامعه اسلامی  به مرحله اجرا در آید ابتدا باید از فرهنگ سازی میان جوانان شروع کرد و این فرهنگ سازی باید از راه‌های تاثیر گذار میان جوانان آغاز به کار کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول