اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش ملی صنایع چوب و کاغذ:

برگزاری همایش صنعت چوب نتیجه یک کار کارشناسی است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش ملی صنایع چوب و کاغذ کشور گفت: رایزنی برای برگزاری این همایش از یک سال گذشته کلید خورده و نتیجه یک کار کارشناسی است.

برگزاری همایش صنعت چوب نتیجه یک کار کارشناسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، الیاس افرا صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه مقاله‌های وزین و ارزشمندی به این همایش ارسال شده، اظهار داشت: در حدود 210 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که تعداد 80 اثر پذیرفته شده است.
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی چوب و کاغذ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همچنین ضمن قدردانی از استاندار گلستان به لحاظ پیگیری مجدانه در برگزاری همایش ملی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: برخورداری از ظرفیت‎های طبیعی، توان دانشگاهی بالا، داشتن اعضاء هیئت علمی برجسته و پذیرش دانشجوی دکترا در چندین رشته صنعتی، موفق شدیم تا دبیرخانه این کانون به استان گلستان واگذار شود.
افرا یادآور شد: از آنجایی که 70 کانون ارتباط دانش و صنعت در کل کشور وجود دارد و دانشگاه علوم کشاورزی گرگان از کانون‎های انگشت‎شماری است که در شهرستان‎های خارج از استان تهران واقع شده که فعالیت آن زیر نظر مستقیم معاونت علمی و نوآوری ریاست جمهوری است.
دبیر اجرایی نخستین همایش ملی همایش نقشه راه تامین مواد اولیه و توسعه صنایع چوب و کاغذ کشور با بیان اینکه این همایش به عنوان یک پارامتر بسیار مهم در ارزیابی توانمندی استان تلقی می‌شود، گفت: از آنجایی که این همایش با حضور مسئولان تراز اول در حوزه‎های سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری، وزارت صنایع، وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام می‎گیرد نگاه‎های زیادی را به خود معطوف کرده و معتقدم بازتاب خوبی از این همایش را شاهد خواهیم بود.
افرا محورهای این همایش ملی را در هشت عنوان اعلام کرد و بیان داشت: الگوی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع چوب و کاغذ کشور، اصلاح الگوی استحصال و فرآوری مواد اولیه چوب و کاغذ، میزان و نوع تولیدات چوب و کاغذ، آموزش، پژوهش و فناوری‎های نوین و کارآفرینی، اقتصاد و بازرگانی چوب و فرآورده‌های چوب و کاغذ در حوزه ملی و بین‌المللی، قوانین و مقررات مرتبط با تولید، واردات و صادرات چوب و کاغذ و همچنین چشم‌انداز صنعت چوب و کاغذ در افق 1404 از محورهای این همایش است.
این همایش دو‎ روزه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از روز سه‌شنبه در تالار شهید مطهری این دانشگاه برگزار می‎شود.
ماهیت مقاله‎های ارسالی به دبیرخانه همایش مربوط به نتایج تحقیقات علمی دانشجویی نیست و بر مبنای ارائه مقاله‎های راهبردی به منظور سیاست‌گذاری‎های کلان حوزه صنعتی پایه‎گذاری شده است.
کانون هماهنگی دانش و صنعت چوب 22 اسفند ماه 1388 به دستور معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و انتصاب ابوالقاسم خزائیان عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شکل گرفته است.
اعضای کانون از بین اساتید، محققان و صاحب‎نظران مجرب مراکز آموزشی - پژوهشی، مدیران و کارشناسان خبره صنعت چوب و کاغذ و دستگاه‎های اجرایی مرتبط با موضوع صنایع چوب و کاغذ کشور انتخاب شده‎اند.
کارگروه منابع و مواد اولیه سلولزی، کارگروه صنعت و فناوری‎های نوین و کارگروه اقتصاد و بازرگانی با حضور نخبگان دانشگاهی، صنعتی و اجرایی این حوزه تشکیل داده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول