اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود؛

برگزاری نخستین همایش ملی صنایع چوب و کاغذ در گرگان

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی صنایع چوب و کاغذ با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گرگان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش ملی صنایع چوب و کاغذ در گرگان
دبیر اجرایی نخستین همایش ملی همایش نقشه راه تامین مواد اولیه و توسعه صنایع چوب و کاغذ کشور در افق 1404 امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: این همایش دو‎ روزه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از روز سه‌شنبه در تالار شهید مطهری این دانشگاه برگزار می‎شود.
الیاس افرا اظهار داشت: ماهیت مقاله‎های ارسالی به دبیرخانه همایش مربوط به نتایج تحقیقات علمی دانشجویی نیست و بر مبنای ارائه مقاله‎های راهبردی به منظور سیاست‌گذاری‎های کلان حوزه صنعتی پایه‎گذاری شده است.
وی تصریح کرد: کانون هماهنگی دانش و صنعت چوب 22 اسفند ماه 1388 به دستور معاون فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و انتصاب ابوالقاسم خزاعیان عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شکل گرفته است.
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی چوب و کاغذ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان همچنین بیان داشت: اعضای کانون از بین اساتید، محققین و صاحب‎نظران مجرب مراکز آموزشی -پژوهشی، مدیران و کارشناسان خبره صنعت چوب و کاغذ و دستگاه‎های اجرایی مرتبط با موضوع صنایع چوب و کاغذ کشور انتخاب شده‎اند.
افرا برنامه‎های این کانون را در سه کارگروه تخصصی عنوان کرد و یادآور شد: کارگروه منابع و مواد اولیه سلولزی، کارگروه صنعت و فناوری‎های نوین و کارگروه اقتصاد و بازرگانی با حضور نخبگان دانشگاهی، صنعتی و اجرایی این حوزه تشکیل داده است.
وی به اهداف تشکیل این کانون اشاره کرد و گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی، اصلاح روش‎های استحصال و فرآوری مواد اولیه چوب و کاغذ، تعیین الگوی مناسب محصولات سلولزی، اصلاح نظام آموزشی و پژوهشی کشور، ایجاد یک نظام هماهنگ بین موسسات و سازمان‎های علمی، آموزشی و اجرایی همچنین اصلاح قوانین مرتبط با تولید، واردات و صادرات مواد اولیه و محصولات تولیدی از اهداف تشکیل این کانون می‎باشد.
همچنین رئیس این همایش ابوالقاسم خزاعیان، دبیر همایش قنبر ابراهیمی و دبیر‎اجرایی الیاس افرا، دبیر کمیته علمی منابع و مواد سلولزی شمس‌الله شریعت‎نژاد، دبیر کمیته علمی صنعت و فناوری‎های نوین احمد نوروزی و دبیر کمیته علمی اقتصاد و بازرگانی تقی طبرسا است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول