اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل اقتصادی استان شاندونگ:

آماده همکاری در فعالیت‌های اقتصادی با خوزستان هستیم

خبرگزاری فارس: معاون مدیر کل اقتصادی استان شاندونگ چین آمادگی خود و هیئت همراه را برای انجام فعالیت‌ها و مبادلات اقتصادی مشترک با خوزستان را اعلام کرد.

آماده همکاری در فعالیت‌های اقتصادی با خوزستان هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لی‌ج یانگ شنگ شامگاه دوشنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی خوزستان و هیئت چینی، به معرفی استان شاندونگ و ظرفیت‌‌های تولیدی و صنعتی آن پرداخت و اظهار داشت: شاندونگ در ناحیه شمال شرق کشور چین واقع است و با جمعیت 95 میلیون نفر به عنوان یک استان فعال اقتصادی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: حجم تولید ناخالص ملی این استان 65 میلیارد دلار و حجم تولید سالانه شاندونگ در بخش صنعت چین حدود 150 میلیارد دلار است.
لی ج یانگ شنگ تاکید کرد: شاندونگ از سیستم اقتصادی و صنعتی بسیار منظمی برخوردار و در این زمینه معروف است.
سرپرست هیئت اقتصادی اعزامی از چین گفت: عمده صنایع این استان در بخش ماشین آلات، پتروشیمی، مواد غذایی، فولاد و صنعت نیروگاهی است و در این زمینه‌های صنعتی با توجه به توانمندی‌های دو طرف می‌توانیم همکاری‌‌های بیش از پیش با خوزستان برقرار کنیم.
وی تصریح کرد: پس از ارتباط اولیه دوستی میان دو استان در سه سال پیش، هیئت حاضر نخستین سفر خود را اکنون به خوزستان انجام داده است.
به گفته این مسئول اعزامی از کشور چین،‌ اعضای اصلی این هیئت در ساخت مصالح ساختمانی، تجهیزات صنعتی، تولید تجهیزات نیروگاهی و صنایع مرتبط با انرژی خورشیدی فعالیت دارند.
لی ج یانگ شنگ هدف اصلی هیئت از این سفر را جست‌‌وجوی راه‌‌های همکاری‌های متقابل میان دو استان در بخش‌های ذکر شده اعلام کرد و گفت: مطمئن هستیم که هیئت حاضر می‌تواند با بخش‌های مورد نظر خود در خوزستان مذاکرات خوب و دستاوردهایی داشته باشد.
وی نسبت به توسعه همکاری‌های اقتصادی میان خوزستان و شاندونگ اظهار امیدواری کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، توافقنامه همکاری میان استان خوزستان و استان شاندونگ جمهوری خلق چین آبان ماه سال 1387 در شهر جینان مرکز استان شاندونگ چین به امضای استاندار خوزستان و استاندار شاندونگ رسید. در توافقنامه همکاری میان استان‌های خوزستان و شاندونگ به همکاری‌های دو استان در زمینه‌‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و نیروی انسانی اشاره شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول