اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوشهر خبر داد:

آبیاری 500 هزار اصله نخل در دشتستان

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از آبیاری 98 درصد از نخیلات آبپخش و چهاربرج خبر داد و گفت: تاکنون حدود 500 هزار اصله نخل در دشتستان آبیاری شده‌اند.

آبیاری 500 هزار اصله نخل در دشتستان
سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: بارش‌های پاییزی در روزهای اخیر بهبود راندمان آبیاری نخیلات این شهرستان را به دنبال داشته است.
وی افزود: بر اساس شبکه باران‌سنجی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در ایستگاه آبپخش تا ساعت 18 روز گذشته شاهد بارش 36 میلی‌متر بارش باران در بخش آبپخش بوده‌ایم.
موسوی با اشاره به افزایش حجم آب در شبکه‌های آبیاری بخش آبپخش اذعان داشت: حجم آب موجود در شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر پس از بارش باران از شش متر مکعب به 10 متر مکعب افزایش یافته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان داشت: آب ناشی از این سیلاب فصلی، حاوی مواد مغذی برای اراضی کشاورزی و نخیلات بوده و کشاورزان منطقه ترغیب به آبیاری پس از باران بوده‌اند.
موسوی تصریح کرد: سیلاب در حدفاصل سد مخزنی رئیسعلی دلواری و سد انحرافی شبانکاره رخ داده و در 24 ساعت گذشته شاهد آبیاری میزان زیادی از نخیلات آبپخش و بخش‌های همجوار شده و شاهد افزایش چشمگیر راندمان آبیاری نخیلات در شهرستان دشتستان بوده‌ایم.
وی ادامه داد: بارش باران در روز گذشته سبب سرریز 20 سانتی‌متری سد انحرافی شبانکاره در بخش سعدآباد شده و این امر افزایش سرعت آبیاری و راندمان انتقال آب را به دنبال داشته است.
این مسئول با اشاره به وضعیت خشکسالی و کم‌آبی که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، ابراز داشت: در سال‌های گذشته در کشور شاهد بحران خشکسالی بوده‌ایم و بارش باران سبب مدیریت منابع محدود آبی و سیرابی نخیلات و اراضی کشاورزی منطقه می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی انتظار داریم تا روز جمعه شاهد بارش باران‌ در استان باشیم و در این صورت درصد بالایی از نخیلات استان و شهرستان دشتستان به پایان خواهد رسید.
موسوی یادآور شد: آبیاری نخیلات بخش آبپخش از 18 مهر ماه در آبپخش آغاز شده و تا کنون شاهد آبیاری 98 درصد از نخیلات آبپخش و چهاربرج که از مناطق مهم استان در نخلداری و کشاورزی بوده‌اند، هستیم.
وی تاکید کرد: آب‌بهای دریافتی از کشاورزان تنها منبع درآمدی این شرکت در راستای تعمیر و نگهداری از شبکه‌های آبیاری است و از کشاورزان می‌خواهیم با پرداخت به موقع آب‌بها زمینه افزایش خدمات و فعالیت‌های این شرکت را فراهم آورند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به جهاد اقتصادی مزین کرده‌اند تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به کشاورزان منطقه به کار گرفته و در راستای تحقق این امر مهم اقتصادی که پویایی اقتصادی کشور در گرو اجرای دقیق آن است تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول