اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک جلسه چهار ساعته صورت گرفت؛

شهردار خرم‌آباد به 33 سئوال شورای شهر پاسخ داد‌

خبرگزاری فارس: در یک جلسه چهار ساعته شهردار خرم‌آباد به 33 سئوال از 55 سئوال شورای شهر خرم‌آباد پاسخ داد.

شهردار خرم‌آباد به 33 سئوال شورای شهر پاسخ داد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شهردار خرم‌آباد عصر دوشنبه در حاشیه جلسه استیضاح خود توسط اعضایی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: اگر کسانی دیگر بودند زمان می‌گرفتند و این 55 سؤال را در پنج، شش جلسه پاسخ می‌داد، اما من نه رایزنی می‌کنم و نه زمان نیاز دارم در همین یک جلسه تمام سؤالات را پاسخ می‌دهم و بعد منتظر تعیین تکلیف خود در شورا هستم.
وحید رشیدی افزود: اگر کسی بود، که می‌خواست سیاسی بازی و رایزنی کند، سؤالات را در طول چندین جلسه پاسخ می‌داد، چون این دو سؤال کنند، بعد از این جلسه می‌توانند بنشینند و یک نفر دیگر را قانع و طرح استیضاح بنویسند.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه آدم فهمیده هم عضو شورا هست که بفهمد و درک کند، که من چه می‌گویم و قانع شود، گفت: دوست دارم اگر به عنوان مانعی در شهرداری هستم زودتر کنار بروم، با این وجود به عملکرد خودم، مدیران و کارکنان شهرداری اعتقاد دارم و معتقدم که هیچ کدام از مدیران قبل از من به این اندازه نه کار عمرانی و نه کار خدمات شهری انجام نداده‌اند.
رشیدی با اشاره به اینکه من با آمار و مستند از عملکرد خود و همکارانم دفاع می‌کنم، ابراز داشت: مشکلات و مسایل اصلی شهر در بین این سؤالات جایی ندارد.
وی افزود: یک سری بحث‌هایی در مورد اخراج تعدادی از نیروهای وابسته به شورا در شهرداری مطرح شده که برخی اعضاء اصرار دارند، که رشیدی‌ نباید این کار را انجام دهد، اما من تعهد بر این دارم که سالم‌سازی بین نیروها انجام شود، چه اقوام شورا و چه فامیل شهردار و کارکنان شهرداری باشند.
شهردار خرم‌آباد گفت: الان احساس خطر فقط در این مورد است، که مبادا رشیدی بماند و این نیروهایی که بعضاً پنج، شش سال تلاش شده که به صورت غیرقانونی وارد شهرداری شوند با یک نامه‌ رشیدی اخراج شوند.
وی ادامه داد: یکی از سؤال کننده‌ها تا چندی پیش به واسطه‌ حفظ نیروهایش در شهرداری موافق من بوده است.
رشیدی یادآور شد: من مجبورم از قانون تبعیت کنم و این کار مطمئناً به برخی برمی‌خورد.
این مسئول دلیل این حجم سئوال را دغدغه شخصی دانست و گفت: بسیاری از این سؤالات اصلاً ارزش مطرح شدن نداشت، چرا که با یک تلفن عادی می‌توانستند پاسخ داده شوند و مربوط به مسائل شهری و شهرداری نمی‌شود.
رشیدی خاطرنشان کرد: اگر بمانم و پشتیبانی نیمی از اعضای شورا را داشته باشم مطمئناً بهتر و محکم‌تر کار می‌کنم.
شهردار خرم‌آباد به خارج شدن غیرقانونی یکسری اسناد از شهرداری اشاره کرد و گفت: یک سری نیروها در شهرداری وجود دارد، که به واسطه اینکه یا از اقوام اعضای شورای شهر هستند که قبلاً به شهرداری تحمیل شده‌اند و یا این‌ که ضعف‌هایی دارند که امکان دارد برخی از اعضای شورا آن ضعف‌ها را بدانند و از آن به عنوان تهدید استفاده کنند و اسناد و پرونده‌های شهرداری را به صورت غیرقانونی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
وی اضافه کرد: ما چیزی پنهان نداریم و از ارائه این گونه اسناد نیز نمی‌هراسیم، اما از این بابت که از کانال غیرقانونی بیرون می‌آیند مشکل داریم و مجبوریم از این به بعد مطمئناً سیستم کنترلی را در شهرداری بیشتر اعمال می‌کنیم.
در ادامه رئیس شورای شهر خرم‌آباد نیز به خبرنگاران گفت: شورا ناظر است و هر زمان که لازم ببیند می‌تواند نامه به شهرداری بفرستد و اسناد را در اختیار بگیرد و برخی اسناد مستقیماً به شورا می‌آیند.
حسن آذری ابیان داشت: شخصاً از پاسخ‌های شهردار قانع نشدم، 22 سؤال دیگر مانده که بعد از پاسخ‌گویی شهردار اعمال نظر در بابت ادامه همکاری شهردار صورت می‌گیرد.
وی در رابطه با گمانه زنی‌های شهردار احتمالی جدید نیز گفت: گزینه جایگزین اصلاً در ذهن نداریم و شهردار فعلی نیز با قدرت تام به کارش ادامه می‌دهد.
عضو شورا سؤال کننده از شهردار با اشاره به اسنادی که به دست آورده است، یادآور شد: من هیچ عاملی در شهرداری ندارم، بعضاً پرسنل مشکلی که در شهرداری می‌بینند آن‌ را به ما به عنوان دستگاه ناظر ارجاع می‌کنند و شاید هزاران مورد در طول این 9 سال برای بنده اتفاق افتاده است.
محمد جعفر همت‌پور گفت: من اطلاعاتم را طبق گزارش‌های مردمی به دست می‌آورم و بنده 9 سال در شورا هستم و اگر هر سال یک نیرو وارد شهرداری می‌کردم الان باید 9 نیرو در شهرداری داشتم، اما اگر یک نیرو منتسب به بنده را معرفی کردید، آن را اخراج می‌کنم.
همت‌پور در رابطه با ضرورت این‌گونه پاسخ خواهی‌ها اذعان داشت: اگر این گونه دقت ‌نظرها وجود داشته آن قضیه 3 هزار میلیارد تومان هرگز اتفاق نمی‌افتاد.
شهردار خرم‌آباد در یک جلسه چهار ساعته به 33 سئوال از 55 سئوال شورای پاسخ داد و ادامه‌ جلسه به زمان دیگری موکول شد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول