اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان رضوی خبر داد:

فعالیت 57 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گناباد

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان رضوی از فعالیت 57 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گناباد خبر داد.

فعالیت 57 کانون فرهنگی و هنری مساجد در گناباد
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدحسین عبداللهی عصر امروز در مراسم افتتاح کانون‌های فرهنگی مساجد گناباد اظهار داشت: مساجد خانه‌های خداوند بر روی زمین هستند و شایسته‌ترین کار خدمتگذاری به مساجد است.
عبداللهی افزود: بهترین خدمت ها خدمت فرهنگی است و یکی از بهترین مکان‌هایی که در مساجد می‌توان خدمت نمود، کانون‌های مساجد است.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری استان گفت: آمادگی ایجاد 35 کانون فرهنگی و هنری دیگر تا سال آینده را داریم چرا که ما باید به مرحله‌ای برسیم که تمام مساجد ما دارای کانون فرهنگی هنری باشند.
وی ادامه داد: در سال 71 طرح تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد به تصویب رسید و این ماموریت به وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه شده است.
عبداللهی از فعالیت 57 کانون فرهنگی و هنری در گناباد خبر داد و گفت: 64 میلیون تومان اعتبار برای این 24 کانون افتتاح شده در نظر گرفته شده است که به هر کانون 3 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.
وی افزود: آمادگی ایجاد 35 کانون فرهنگی و هنری دیگر تا سال آینده را داریم چرا که ما باید به مرحله‌ای برسیم که تمام مساجد ما دارای کانون فرهنگی هنری باشند.
عبداللهی ادامه داد: طبق آمار گرفته شده در سال های گذشته 5 هزار و 600 مسجد در خراسان رضوی وجود دارد اما تنها 2 هزار کانون فعال در این مساجد را داریم بنابراین باید تلاش کنیم که ‌3 هزار و 600 کانون دیگر به مساجد ما اضافه شود.
وی گفت: توجه به دو اصل مسجد محوری و مردم محوری را باید مدنظر قرار دهیم و باید کارها و مسئولیت را به جوانان واگذار کنیم تا آنها خود مشکلات و نیازهای منطقه را شناسایی کنند و در راستای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.
مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد استان گفت: کار کانون‌ها تخصصی‌کردن کارهای فرهنگی است و کانون‌ها باید نیاز مردم را شناسایی کنند و کلاس‌هایی در زمینه آموزش خانواده، فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های پژوهشی و ... برگزار کنند.
فرماندار گناباد نیز در این مراسم گفت: بهترین فضای جمعی مساجد است و مسجد یک فضای گروهی است و طبق گفته مقام معظم رهبری مسجد هم مدرسه، هم دانشگاه و هم محل تهذیب روح آدمی است بنابراین برترین مکان است.
محمد صفایی افزود: مساجد بهترین کانونی است که فرزندانمان برای تربیت روحی، اخلاقی و علمی می‌توانند در آن حضور یابند.
فرماندار گناباد ادامه داد: توسط این کانون‌ها هنر اسلامی گسترش می‌یابد و ما باید با تعامل و هم‌گرایی بیشتر از ظرفیت‌های موجود در راستای تعالی فرزندانمان استفاده کنیم.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول