اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود:

60 هزار نفر در شاهرود عضو بسیج هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود گفت: بیش از 60 هزار نفر در شاهرود عضو بسیج هستند.

60 هزار نفر در شاهرود عضو بسیج هستند
گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حسین ابوترابی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین با اشاره به اندیشه حضرت امام خمینی (ره) گفت: در زمانی که تمام جهان غرق در مادیات بود، در نقطه‏ای از این عالم نظامی مبتنی بر دستورات الهی، انقلابی مردمی و اسلامی شکل گرفت.
وی افزود: پیش‏بینی امام راحل در صدور این انقلاب اتفاق افتاد و این انقلاب آن قدر با عظمت و بزرگ بود که دشمنان با ترفندها و توطئه‏های پیچیده و خاصی و با اهداف و انگیزه بالا به مبارزه با این انقلاب برخاستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود ادامه داد: با توجه به دوراندیشی امام راحل نهادی مردمی با نام بسیج در پنج آذر سال 58 شکل گرفت که مهم‏ترین وظیفه‏اش این است که از این انقلاب با کمک مردم دفاع کند.
ابوترابی اظهار داشت: هدف از شکل‏گیری بسیج که مسئولیت تشکیل و اداره آن به سپاه پاسداران واگذار شد، پیشبرد و حفاظت از انقلاب اسلامی بود.
وی تصریح کرد: در همین راستا تفکری به نام بسیج در مردم ایجاد شد که در این تفکر، حفاظت از ارزش‏های الهی در جامعه بسط و توسعه یافت و به زیبایی درخشید.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود با بیان اینکه اکنون در جهان اسلام این تفکر قابل لمس است، افزود: مسلمانان با آموختن مبانی این تفکر در مقابل دشمنان می‏ایستند و بیداری اسلامی را شکل داده‏اند و بدون شک الگوی آنها ایران اسلامی و تشکل مردم‏نهاد بسیج بوده است.
ابوترابی گفت: جهان اکنون به نظاره نشسته و می‏بیند کشوری با این همه تهاجم و توطئه که علیه آن رخ می‏دهد، اینگونه ایستاده و از خود دفاع می‏کند و این  سبب الگوبرداری دیگر کشورهای جهان شده است.
وی با اشاره به نیاز کشور به بسیج گفت: این کشور نیاز به دفاع همه جانبه دارد و این جز با اتکا به سازمان بسیج امکان ندارد و باید در قالب سازمانی منسجم و قوی این دفاع را انجام داد چرا که ماموریت بسیج در ابتدا جذب و تشکیل ارتش ده‏ها میلیونی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود تاکید کرد: سهم سپاه پاسداران ناحیه شاهرود در این اقدام جذب و سازماندهی بیش از 60 هزار نفر بوده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 26 گردان عاشورا و الزهرا و سه گردان امام حسین (ع) و 90 درصد بسیجیان فعال در حلقه‏های صالحین در سطح پایگاه‏های مقاومت سازماندهی و فعال شده‏اند.
ابوترابی تصریح کرد: در موضوع خدمت‏رسانی به مردم نیز بسیج سازندگی فعال است که با هدف محرومیت‏زایی از روستاها و مناطق دوردست در قالب اردوهای هجرت و جهادی دانش‏آموزی، دانشجویی، محلات و اقشار بسیج فعالیت می‏شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‏ای در ایجاد آموزش و مهارت‏آموزی در راستای توسعه اشتغال بسیجیان برنامه‏های مختلفی در سطح پایگاه‏های بسیج انجام می‏شود که بسیار گسترده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول