اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته ولایت؛

دبیرخانه پایتخت فرهنگی ورزش پهلوانی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر ورزش معاونت فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم شاهد راه‌اندازی دبیرخانه پایتخت فرهنگی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در روز هفدهم ربیع‌الاول که برابر است با هفته ولایت، هستیم.

دبیرخانه پایتخت فرهنگی ورزش پهلوانی راه‌اندازی می‌شود
عبدالرسول یزدی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پس از پشت‌ سر گذاشتن بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، نوبت به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دبیرخانه پایتخت فرهنگی و ورزش باستانی ایران در اصفهان رسیده است.
وی با بیان اینکه هفدهم ربیع الاول برابر است با هفته ولایت و تولد حضرت رسول اکرم (ص) و راه‌اندازی دبیرخانه پایتخت ورزش پهلوانی نیز در چنین روزی نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در روز بیست و یکم بهمن ماه سال جاری شاهد آغاز به کار این دبیرخانه هستیم.
مدیر ورزش معاونت فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان دلیل انتخاب اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگی و پهلوانی کشور، استعداد‌های بالقوه فراوان ورزشی در این شهر عنوان کرد و بیان داشت: وجود چنین استعداد‌هایی در کنار پایتخت بودن تمدن و فرهنگ اسلامی اصفهان، دلیل انتخاب این شهر به عنوان یک قطب قدرتمند ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی از طرف فدراسیون باستانی جمهوری اسلامی بوده است.
وی ادامه‌ داد: اصفهان شهری است که از نظر ورزش‌های قهرمان و حتی ورزش‌های عمومی در سطح کشور بی‌نظیر است و چنین خصوصیاتی همراه با دلسوزی مقامات استانی که هدفشان ارتقای سطح ورزش استان اصفهان است به طور حتم آینده درخشانی را برای ورزش این استان رقم می‌زند.
یزدی‌زاده در مورد اهداف شهرداری اصفهان برای ساخت زورخانه‌های بیشتر و بهتر، همراه با استانداردهای لازم اظهار داشت: شهرداری اصفهان با مشارکت بخش خصوصی و خیرین ورزشگاه‌ساز تعداد زورخانه‌های باستانی استان اصفهان را افزایش می‌دهد.
وی گفت: شهرداری اصفهان برای ترویج فرهنگ والای زورخانه‌ای اصفهان که محل آن در دبیرخانه ویژه در نظر گرفته شده است پیشنهاد‌هایی را در کمیته اجرایی مطرح کرده است تا بتواند با بهترین شکل ممکن اهداف دبیرخانه ورزش باستانی را به سرانجام برساند.
مدیر ورزش معاونت فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان گفت: در توسعه ورزش استان اصفهان و اجرای زیرساخت‌ها تمام سازمان‌هایی‌ که می‌توانند تاثیرگذار باشند باید دست به دست یکدیگر دهند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول