اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قم:

بارندگی در قم آب گرفتگی نداشت

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: هیچگونه آب‌گرفتگی در طول 9 ساعت بارندگی با حجم 16 میلی‌متری در شهر قم به‌وجود نیامده است.

بارندگی در قم آب گرفتگی نداشت
جهانبخش نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بارندگی‌های یک روز گذشته در سطح استان قم با اشاره به درج دو اخطاریه در سایت هواشناسی مبنی بر آب‌گرفتگی در 19 استان کشور اظهار کرد: استان قم نیز با توجه به بارندگی‌های پراکنده جز استان‌های مذکور قرار گرفت.
وی بیان کرد: ستاد بحران شهرداری قم به ریاست شهردار و با حضور جانشین معاونت خدمات شهری تشکیل شده و نسبت به تمهیدات لازم به منظور رفع این مشکل به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وی افزود: در مناطق هفت‌گانه شهرداری، ‌شهردار هر منطقه به عنوان رئیس ستاد بحران منطقه‌ای و معاون خدمات شهری به عنوان جانشین ریاست ستاد بحران مسئول رسیدگی و رفع مشکلات ناشی از هرگونه بحران است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: این ستادها با توجه به اعلام سایت هواشناسی در حال آماده‌باش به سر می‌برند و درصد این آمادگی براساس وضعیت جوی است که از سوی سایت هواشناسی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اعلام اخطاریه‌هایی که شب گذشته از سوی سایت هواشناسی کشور مبنی بر آب‌گرفتگی در 19 استان کشور اعلام شد، گفت: در استان قم آمادگی صد در صدی اعلام شد.
نجف‌زاده تصریح کرد: 16.2 میلی‌متر بارندگی از روز گذشته صورت گرفته است که این میزان بارش نسبت به بارندگی‌های گذشته که از نخستین روزهای مهر تا کنون رخ داده به حجمی سه برابری افزایش یافته است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تمهیدات انجام شده در زمینه بحران توسط شهرداری قم گفت: با وجود اینکه در مراکز دیگر استان‌ها آب‌گرفتگی بسیاری وجود داشته است، در سطح شهر  قم مشکل خاصی در این زمینه به وجود نیامده است.
وی به حجم بالای آب در سطح خیابان‌ها اشاره و ابراز کرد: حجم بالای بارندگی موجب شده بود که آب از برخی نهرها و جوی‌ها به سطح خیابان تجاوز کند اما در این زمینه مشکل حادی دیده نشد.
نجف‌زاده افزود: ستاد بحران شهرداری قم به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت به شهروندان نسبت به نصب محل‌هایی برای دسترسی آسان به نمک و شن اقدام کرده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با ابراز خرسندی از موفق عمل کردن شهرداری در بارندگی‌های اخیر، گفت: هیچ مشکلی در طول 9 ساعت بارندگی با حجم 16 میلی‌متری در شهر قم به‌وجود نیامده است.
وی گفت: میزان بارندگی در استان از حجم بالا در پروسه زمانی کوتاهی رخ داد که به این دلیل آب از نهرها به سوی خیابان‌ها جریان پیدا کرد که نباید این مسئله را با عنوان آب‌گرفتگی یاد کرد.
نجف‌زاده با بیان اینکه با وجود بارش فراوان نزولات آسمانی، آب گرفتگی  در سطح شهر گزارش نشده است، بیان کرد: آب‌گرفتگی زمانی صورت می‌گیرد که شرایط بحرانی بوده و به دلیل مسدود بودن نهرها و جوی‌های سطح شهر توسط زباله و نخاله‌های ساختمانی، امکان کنترل جریان آب وجود نداشته باشد و این امر خسارت‌های مالی و جانی برای شهروندان به وجود آورد.
وی با بیان اینکه در صورت تداوم بارندگی هیچ مشکلی برای شهروندان به وجود نخواهد آمد، گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری قم از 20 روز گذشته در مکان‌های شیب‌دار یا سربالایی، استقرار کیسه‌های نمک و شن را پیش‌بینی کرده است تا در زمان لازم مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول