اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

کنگره ملی شعر غدیر در اردکان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری کنگره ملی شعر غدیر در اردکان خبر داد.

کنگره ملی شعر غدیر در اردکان برگزار می‌شود
محمدحسین پارسائیان در حاشیه نشست نهضت مطالعه مفید اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردکان با تشریح برنامه‌های هفته کتاب در استان یزد از برگزاری کنگره ملی شعر غدیر با حضور شاعران مطرح کشوری در 26 آبان‌ماه خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این هفته در راستای پویا کردن هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به مصادف شدن هفته کتاب با عید بزرگ غدیرخم بیان کرد: در این راستا کنگره ملی شعر غدیر با حضور شاعران مطرح کشوری در 26 آبان ‌ماه در شهر اردکان برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: تجلیل از کتابداران برتر سال گذشته در 20 آبان‌ماه از برنامه‌های ویژه این نهاد برای خانواده کتابداران استان یزد است.
پارسائیان از برگزاری کارگاه‌های نقد کتاب در کتابخانه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: این کارگاه‌ها در قالب حلقه‌های کافه کتاب حول محور یک کتاب یا موضوعی مرتبط با مباحث حوزه کتاب برگزار خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ادامه داد: افراد در این حلقه‌ها ضمن مطالعه هدفمند یک اثر، به نقد و بررسی آن نیز می‌پردازند.
پارسائیان همچنین به برگزاری کارگاه‌های نویسندگی با حضور شخصیت‌های شاخص و مطرح نویسندگی کشور در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: از تعدادی از نویسندگان متعهد و ممتاز کشوری دعوت به عمل آمده تا در کتابخانه‌های مختلف استان نشست‌های نقد کتاب داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در حوزه کودکان و نوجوانان نیز عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب یک دوره مسابقات نقاشی کودکان با موضوع کتاب و کتابخوانی برای این گروه سنی برگزار خواهد شد.
وی همچنین برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های شهرها و روستاهای استان را از دیگربرنامه‌های این نهاد برای این گروه سنی عنوان کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول