اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

ثبت‌نام 52 هزار دانش‌آموز مازندرانی در مدارس قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: امسال با افزایش دو برابری مدارس قرآنی در مازندران حدود 52 هزار و400 نفر دانش‌آموز ثبت نامی مدارس قرآنی در استان هستند.

ثبت‌نام 52 هزار دانش‌آموز مازندرانی در مدارس قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد علی امیری شامگاه یکشنبه در گردهمایی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش مازندران که در دانشگاه تربیت معلم تیرکلا برگزار شد با بیان اینکه 362 مدرسه قرآنی در مازندران فعالیت می‌کرد که در سال تحصیلی جدید به 734 مدرسه ارتقا یافت، ابراز داشت: مازندران به لحاظ پیشینه دینی و نوع اعتقادات مردم این منطقه به علویت توجه ویژه‌ای به آموزش قرآنی دارد و نسبت به استان‌های دیگر در زمینه ایجاد مدارس قرآنی  پیشگام بوده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال با افزایش دو برابری مدارس قرآنی در مازندران حدود 52 هزار و 400 نفر دانش‌آموز ثبت نامی مدارس قرآنی در استان هستند.
امیری حاکمیت قرآنی در مدارس را در فرایند رشد معنوی دانش‌آموزان موثر دانست و گفت: امسال از روزهای نخست سال تحصیلی دانش‌آموزان در مراسم صبحگاه سوره آیت الکرسی را همخوانی می‌کنند و این توفیق خوبی است که مدیران مدارس به عنوان میراث خوب و گرانبها برای خود ایجاد کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه در بحث هدایت تحصیلی موجب شد 55 هنرستان جدید در مازندران تاسیس شود، تصریح کرد: به منظور مهارت‌افزایی دانش آموزان بحث هدایت تحصیلی موجب شد تا این اقشار از رشته‌های فنی و کاردانش استقبال کنند.
وی رتبه کنکور امسال مازندران را در جایگاه دوم کشوری اعلام کرد و گفت: با فاصله 59 صدم جایگاه دومی کنکور را بعد از تهران کسب کردیم.
امیری تصریح کرد: اگر محور کار در آموزش و پرورش بر اساس تعلیم و تربیت باشد فضا برای ارتقای دانش‌آموزان در رقابت‌های مختلف علمی به وجود می‌آید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با تاکید بر اینکه امسال 34 میلیارد تومان خیران مدرسه‌ساز در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی به  آموزش و پرورش مازندران کمک کردند، ابراز داشت: از سوی خیران مجتمع حیات طیبه دو با شرط در اختیار داشتن زمین مناسب در ساری احداث می‌شود.
وی توجه به مدارس خاص را حمایت از نخبگان اعلام کرد و گفت: کسانی که برای آینده کشور مفید باشند آموزش و پرورش از آنان حمایت می‌کند و دراین باره توجه ویژه‌ای به مدارس استعدادهای درخشان، هیئت امنایی و نمونه دولتی شده است.
امیری زمینه کار در فعالیت پرورشی حفظ قرآن کریم را در استان مازندران چشمگیر دانست و گفت: زمینه کار طرح ملی حفظ قرآن کریم در مازندران شروع شد و مشارکت ویژه‌ای با وزارت کشور در این طرح داشتیم.
این مسئول با بیان اینکه سفر چهارم هیئت دولت به مازندران برای آموزش و پرورش  موثر و امیدوارکننده است، گفت: امیدواریم مصوبات خوبی برای استان مازندران اجرا شود، برای چهارمین سفر رئیس جمهور به استان کمیته‌های استانی و شهرستانی در آموزش و پرورش تقویت شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی مراسم صبحگاه دانش‌آموزان باید به نحو مطلوبی انجام شود، اذعان داشت: صبحگاه کلاس درس است، به عنوان سربازی که بتواند فرزندان نظام را تربیت کند شکرگزاریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول