اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری خوزستان:

تاکسی‌ها ۴۵ درصد نیاز اهواز را پوشش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: تاکسی‌های موجود فقط ۴۵ درصد نیاز شهر اهواز را به ناوگان تاکسیرانی پوشش می‌دهند.

تاکسی‌ها ۴۵ درصد نیاز اهواز را پوشش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاپور رستمی شامگاه یکشنبه در مراسم افزایش ۴۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز، یکی از مشکلات حمل و نقل عمومی این کلان شهر را کمبود تاکسی عنوان کرد و اظهار داشت: تاکسی‌های موجود فقط ۴۵ درصد نیاز شهر اهواز را به ناوگان تاکسیرانی پوشش می‌دهند.
وی تصریح کرد: ۵۵ درصد جا به جایی و حمل مسافر در اهواز توسط مسافربرهای شخصی و خودروهایی صورت می‌گیرد که نه از خدمات تاکسیرانی استفاده می‌کنند و نه زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.
رستمی با بیان اینکه افزایش ۴۰۰ دستگاه مشکل کمبود تاکسی اهواز را حل نمی‌کند، تاکید کرد: کلان شهر اهواز حداقل ۵ هزار دستگاه تاکسی نیاز دارد.
وی سهمیه تاکسی اختصاص داده شده به اهواز را ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: در صورت جذب این سهمیه آمادگی پیگیری و اختصاص سهمیه بیشتر به اهواز وجود دارد.
این مقام مسئول همچنین رانندگان تاکسی را سفیران فرهنگی توصیف کرد و گفت: این زحمتکشان در سخت‌ترین شرایط برای خدمت به مردم حضور دارند.
وی نقش رفتار راننده تاکسی در ترسیم چهره و فرهنگ شهر یادآور شد و افزود: تاکسی مانند دانشگاه و کلاس کوچکی است که می‌توان مسائل و موضوعات بسیاری را در ارتباط میان راننده و مسافر فرا گرفت.
رستمی از تاکسی داران درخواست کرد که به ویژه در زمان حضور مهمانان ویژه در استان، به عنوان معلم و سکاندار وسیله نقلیه به صورتی رفتار کنند که مناسب جایگاه استان ولایتمدار و دفاع هشت ساله خوزستان باشد و چهره‌ای از این سرزمین به تصویر بکشند که نشانگر این ارزش‌ها باشد.
وی گفت: تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای خرید تاکسی به دلیل مشکلات موجود در اهواز، فقط در این کلان شهر محقق شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول