اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

گدایی رأی در شأن نماینده مجلس نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: وکیل نباید به دنبال موکل خود برود و گدایی رأی کند.

گدایی رأی در شأن نماینده مجلس نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی یکشنبه شب در جمع مدیران شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار سپاه کاشان اظهار داشت: به لحاظ اخلاق انتخاباتی باید به درجه‌ای از کمال و اوج برسیم تا افرادی که توانایی نامزدی مجلس را دارند وارد عرصه انتخابات شوند نه افرادی که برای گرفتن صندلی ریاست به دنبال رایزنی و التماس کردن هستند.
وی افزود: نماینده اصلح کسی است که حرص و آرزوی نماینده شدن در وجودش نیست، طمع صندلی سبز و سرخ مجلس را ندارد و کیسه‌ای برای رفتن به مجلس ندوخته است.
امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای اصلح بودن افراد این است که این اشخاص تمایلی برای نماینده شدن ندارند بنابراین این افراد را باید برای نمایندگی مجلس تشویق و ترغیب کرد تا آنان که کمبود شخصیت دارند و برای رسیدن به پست و مقام مداوم در حال چانه‌زنی هستند راهی مجلس نشوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر فرد اصلح نیرومند و دارای تجربه به مجلس رفت و منشأ آثار و خدمات شد همه در آثار و خدمات او شریک هستند و اگر فرد غیر اصلحی نیز به مجلس رفت همه در اعمال ناصالح او سهیم هستند.
نمازی ادامه داد: برای معرفی یک نامزد اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید معیارهای کلی را بیان کرد تا در شرایط کنونی منطقه و جهان، انتخاباتی سالم که نشانه مترقی بودن نظام جمهوری اسلامی است برگزار شود.
وی افزود: نظامی که مبتنی برجهان بینی اسلامی باید به دنبال افرادی باشد که حرص و طمع مال دنیا و پست و مقام ندارند.
به گفته وی برگزاری انتخابات حداکثری آرام و بدون تنش نشاندهنده پیشرفته بودن ملت اسلامی ایران است.    
امام جمعه کاشان همچنین به ابعاد مهم انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات دارای یک فقه انتخاباتی، یک اخلاق انتخاباتی و یک قانون انتخاباتی است که رعایت و شناخت واجبات و محرمات، بایدها و نبایدهای اخلاقی و احترام به قوانین انتخاباتی را بر همه از جمله نامزدها، هواداران آنان، مدیران دستگاه‌های شهرستان لازم و ضروری می‌سازد.
نمازی با اشاره به امکان مراجعه برخی نامزدهای انتخابات به مدیران برای رایزنی‌ بیان داشت: مدیران دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌های شهرستان کاشان در اینگونه موارد تنها باید تابع مقررات و قانون اسلامی باشند و در هر انتخاباتی فقط بدنبال فرد اصلح باشند.
وی شرکت در انتخابات را واجب و فریضه دانست و با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک واجب عینی در برابر واجب کفایی است ابراز داشت: شرکت در انتخابات واجب کفایی نیست و برای همه افرادی که واجد شرایط رأی هستند یک واجب عینی است.
عضو خبرگان رهبری همچنین شرکت در انتخابات را یک فریضه سیاسی و جبهه جهاد سیاسی خواند و ابراز داشت: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از افرادی که در گروه اپوزیسیون هستند مردم را از شرکت در انتخابات منع کنند.
وی یادآور شد: ملت می‌توانند با حضور خود آنان را ناامید کنند چراکه هر رأی مردم به اندازه یک تیری است که به سوی دشمن رها می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول