اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن کهگیلویه و بویراحمد از اسفند امسال

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد از پایان طرح مطالعاتی راه آهن این استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن کهگیلویه و بویراحمد از اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن کهگیلویه و بویراحمد از اسفند امسال
احمد جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر ترانزیت و در میان استان‌های بزرگ و اقتصادی کشور واقع شده، اظهار داشت: این استان به دلیل ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری یکی از استان‌های غنی کشور بوده که نیازمند احیا و ساخت راه به‌عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های اصلی توسعه و پیشرفت است.
وی ساخت راه آهن را یکی از موثرترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای توسعه یک منطقه در زمینه‌های مختلف همچون صادرات، اشتغال و گردشگری عنوان کرد و ابراز داشت: اداره کل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویراحمد در همین راستا اقدام به ارائه طرح احداث راه آهن در این منطقه کرد که پس از رایزنی‌های به عمل آمده و ارائه برنامه‌های مطالعاتی به وزارت راه و مسکن، پنج‌شنبه گذشته آخرین جلسه مربوط به احداث راه آهن در استان کهگیلویه و بویراحمد در دفتر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی برگزار شد.
مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد از پذیرفته شدن طرح مطالعات فنی و اقتصادی راه آهن این استان خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص اجرای این طرح از سوی وزیر راه و پذیرفته شدن طرح مطالعاتی پس از تایید مسئولان این وزارتخانه، این طرح جز اولویت‌های کاری پروژه‌های عمرانی راه‌آهن در جنوب کشور قرار گرفت.
جمشیدی از آغاز عملیات اجرایی این طرح از اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح در مرحله اول 305 میلیارد تومان اعلام شد که احتمالا میزان واقعی اعتبار این پروژه در سنوات اجرای آن پیش‌بینی می‌شود.
وی میزان اعتبار فاز اول این پروژه را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار امیدواریم بتوانیم ظرف مدت پنج سال این پروژه بزرگ را که تحولی بزرگی برای مردم استان و منطقه به ارمغان خواهد آورد را به بهره‌برداری برسانیم.
این مقام ارشد استانی در حوزه راه تصریح کرد: در خصوص واگذاری عملیات اجرایی این پروژه به پیمانکار با موسسه سازندگی خاتم‌الانبیا وارد مرحله مذاکره شده‌ایم که در صورت امکان به صورت طرح و اجرا آن را به یکی از موسسات وابسته به قرارگاه واگذار کنیم.
جمشیدی افزود: ایستگاه راه آهن کهگیلویه و بویراحمد از آب نهر کاکان احداث خواهد شد که به راه آهن شیراز اصفهان و در نهایت به راه‌آهن اقلید به یزد امتداد پیدا می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول