اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس تاکید کرد:

ضرورت اتصال راه‌آهن اردبیل ـ میانه به پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس با اشاره به ضرورت اتصال راه‌آهن اردبیل ـ میانه به پارس‌آباد، گفت: با احداث این پروژه در حقیقت سه حوزه زیرساختی حمل و نقل تکمیل شده و یک شکوفایی واقعی را در منطقه شاهد باشیم.

ضرورت اتصال راه‌آهن اردبیل ـ میانه به پارس‌آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل وکیل سپه در جلسه بررسی مشکلات زیرساختی توسعه شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: اگر این منطقه از استعداد و توانمندی بخش کشاورزی و صنایع فرآوری و همچنین رونق واحدهای صنعتی بهره‌مند است، باید تلاش کنیم با جذب سرمایه‌گذاران زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه راه و فرودگاه فراهم شود.
وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در سال‌های اخیر از یک رشد و تکامل جهشی برخوردار نبوده است، تصریح کرد: با توجه به ترانزیتی بودن شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد نیازمند چهاربانده کردن راه‌های مواصلاتی این شهرستان و اتصال آن به مرکز استان هستیم.
سپه خاطرنشان کرد: در کنار توسعه راه‌ها توجه جدی به فرودگاه پارس‌آباد نیز می‌تواند راهگشا باشد به طوری که در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرودگاه پارس‌آباد اختصاص یافته است.
این مسئول از این فرودگاه به عنوان یک ظرفیت مناسب در صادرات و تبادلات محصولات کشاورزی و کالاهای مشابه با این حوزه خبر داد و اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های کمک ناوبری و تجهیزات فنی در این فرودگاه می‌توان به رونق این مجموعه امیدوار بود به طوری که ما پیگیر راه‌اندازی سیستم روشنایی و توسعه باند فرودگاه و VOR هستیم.
به گزارش فارس، نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس با یادآوری اینکه فرودگاه پارس‌آباد می‌تواند به عنوان فرودگاه همراه و کمک کار مرکز استان در فرودهای اضطراری باشد، ادامه داد: فرودگاه پارس‌آباد با توجه به شرایط مناسب ساختاری، در معرض باد و وزش طوفان قرار ندارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای فرودگاه اضطراری اردبیل و حتی تبریز باشد.
سپه در ادامه سخنان خود ضرورت اتصال راه‌آهن اردبیل ـ میانه به پارس‌آباد را یادآور شد و گفت: با احداث این پروژه در حقیقت سه حوزه زیرساختی حمل و نقل تکمیل شده و یک شکوفایی واقعی را در منطقه شاهد باشیم.
در این جلسه فرماندار پارس‌آباد نیز در سخنانی به توانمندی منطقه مغان به ویژه شهرستان پارس‌آباد در تولید محصولات متنوع اشاره کرد و افزود: این شهرستان از یک ظرفیت بی‌نظیر تولید محصولات زراعی و حتی دامی با همت عشایر برخوردار است.
ولی کریمی به زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه ضرورت توسعه فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: با انتقال سند مالکیت این فرودگاه از کشت و صنعت مغان به نام فرودگاه پارس‌آباد، رشد و جهش سریعی را در توسعه این فرودگاه شاهد خواهیم بود.
فرماندار پارس‌آباد به قدمت بیش از 40 ساله فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: این فرودگاه در زمینی به مساحت 170 هکتار راه‌اندازی شده و امروز با برخی از مشکلات در انتقال سند مالکیت و تجهیز آن مواجه هستیم که امیدواریم در کوتاه مدت این مشکلات برطرف شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول