اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت مازندران خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید خودرو در مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از افزایش ظرفیت تولید خودرو در مازندران خبر داد.

افزایش ظرفیت تولید خودرو در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور بعدازظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: قبل از ادغام دو وزراتخانه صنایع و معادن و بازرگانی با یکدیگر، فعالیت این دو وزارتخانه همسوی یکدیگر نبودند.
وی تصریح کرد: قبل از ادغام، دغدغه صنایع تولید بود و وزارت بازرگانی برای کنترل بازار دغدغه واردات را در راس برنامه‌های خود داشت و ادغام این دو وزارتخانه با یکدیگر در تقویت این دو سازمان و اهداف آنها شکل گرفت.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: پیام ادغام این دو وزارتخانه این است که تولید برای کاهش واردات در کشور مد نظر قرار گیرد و صادرات کالا نیز در برنامه‌های این سازمان قرار گیرد.
وی با اشاره به برخی افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور بیان داشت: برخی افزایش قیمت‌ها ناشی از بحران جهانی است و این مشکل تنها مربوط به کشور ما نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: تهدید و تحریم علاوه بر شکوفایی استعداد در کشور در برخی موارد ضربات سنگین را به پیکره صنعت وارد کرد و مشکلاتی را برای صنعتگران ایجاد می‌کند.
وی در ادامه به سیاست انقباضی بانک‌ها در برابر صنعتگران اشاره و بیان داشت: تغییر سیاست بانک‌ها در قبال صنایع نیز مشکلاتی برای صنعتگران ایجاد کرد که فضای فعلی تولید مناسب نیست و نیاز است که تلاش بیشتری برای تولید در استان انجام شود.
هاشم‌پور در ادامه با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت طی سال 88 تاکنون خاطرنشان کرد: در سال 88 میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت 400 میلیارد تومان بود که سال گذشته این مقدار به 700 میلیارد تومان رسید.
وی با اعلام اینکه در شش ماهه اول سال جاری میزان سرمایه‌گذاری در قالب سه واحد صنعتی تاکنون به مبلغ 225 میلیارد تومان رسید، بیان داشت: در سال 90 یک ریال از اعتبار تسهیلات بانکی وارد استان نشد.
این مسئول ادامه داد: تزریق به موقع تسهیلات به پیکره صنعت استان گام مهمی  در توفیقات صنایع استان ایجاد می‌کند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از بهره‌برداری طرح بزرگ منسوجات بی‌بافت در شهرستان کلاردشت خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این طرح با هزینه 100 میلیارد تومان تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه به رونق قطعه‌سازی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری در بخش ساخت قطعات در مازندران حدود 750 میلیارد تومان است و این در حالی است که حدود 850 میلیارد تومان قطعات ساخته شده مازندران به بازار عرضه شد.
این مسئول با اشاره به فعالیت خودروسازی بابل که روزانه 60 خودرو را روانه بازار می‌کند از افزایش تولید خودرو در این کارخانه خبر داد و اعلام کرد: به‌زودی ظرفیت تولید این کارخانه به 100 دستگاه در روز می‌رسد.
هاشمپور ادامه داد: خودروسازی بابل زمینه‌ای را فراهم کرد که قطعه‌سازان استان قطعات ساخته شده خود را در اختیار این شرکت قرار دهند.
وی دیگر طرح‌های صنعتی در حال بهره‌برداری استان را احداث و ایجاد خودروسازی سایپا شمال، افزایش پیشرفت 50 درصدی در سیمان کیاسر، کک سازی سوادکوه و پالایشگاه کیاسر عنوان کرد.
وی در ادامه ارائه گزارش عملکرد خود با ورود به بحث بازرگانی از ذخیره‌سازی 35 هزار تن برنج در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون در بخش ذخیره‌سازی برنج 50 میلیارد تومان پرداخت شد که و تمام بدهی‌ها به برنج‌کاران پرداخت شد.
این مسئول اذعان داشت:  در حال حاضر با تاخیر یک هفته‌ای برای پرداختی به کشاورزان مواجه هستیم.
هاشمپور در مورد گرانی اخیر تخم مرغ  در کشور بیان داشت: دلیل گرانی تخم مرغ در کشور تعطیلی برخی واحدهای تولیدی تخم مرغ به علت افزایش حامل‌های انرژی بود که نیاز به تقویت دارد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از پیگیری در مورد ممنوعیت مصرف برنج وارداتی در ادارات استان خبر داد و بیان داشت: عدم مصرف برنج خارجی در ادارات به صورت بخشنامه به همه ادارات استان ابلاغ شد و ادارات استان نیز نباید از رستوران‌هایی که برنج خارجی سرو می‌کنند خدمات بگیرند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول