اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد فردیس کرج:

انس با کتاب نیازمند فرهنگ‌سازی‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس کرج گفت: انس با کتاب نیازمند فرهنگ‌سازی‌ها است.

انس با کتاب نیازمند فرهنگ‌سازی‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام شمس‌الله فلاح بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در فردیس کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه و رشد مطالعه کتاب در کشور نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، سطح مطالعه کتاب در بین افراد جامعه با کاهش چشمگیری مواجه شده است که جای نگرانی است.
این مسئول گفت: توسعه کتابخانه‌های عمومی و رشد فزاینده منابع کتاب یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توانیم علاقه‌مندان به مطالعه را به خواندن کتاب تشویق کنیم.
فلاح ادامه داد: دانش‌آموزان در مقاطع مختلف امروز تنها به کتب درسی و دانشجویان نیز تنها به جزوات معرفی شده از اساتید اکتفا می‌کنند که این می‌تواند ضربه سنگینی را به رشد علمی این افراد وارد کند.
این مسئول گفت: اگر دانش‌آموزان و دانشجویان منابع دیگری را غیر از کتب درسی مطالعه کنند می‌توانند در فهم و درک مطالب درسی خود موفق‌تر عمل کرده و پله‌های ترقی را طی کنند.
وی افزود: با توجه به نرخ بالای جمعیت جوان کشور امروز آمار ثبت‌نام کنندگان در کتابخانه‌های عمومی بسیار کم بوده لذا رشد این مهم توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.
این مسئول گفت: والدین باید از دوران کودکی، فرزندان خود را به مطالعه کتاب عادت دهند و خواندن کتاب را یکی از مهمترین کارها در زندگی روزمره بدانند.
رئیس اداره ارشاد فردیس کرج گفت: مطالعه کتاب فرصت مناسبی است تا قشرهای مختلف جامعه به کسب علم و دانش بپردازند و قشر جوان این کشور که به‌عنوان سرمایه‌های اصلی هستند بتوانند با مطالعه کتاب سطوح علمی مختلف را طی کرده و کشور را از لحاظ علمی به درجات بالایی برسانند.
وی برگزاری این‌گونه نمایشگا‌ه‌ها را فرصتی دانست تا خانواده‌ها و به ویژه نسل جوان و نوجوان با کتب مختلف آشنا شده و آن را خریداری کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول