اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار ارجمند خبر داد:

سهیم بودن همه روستاها و شهر ارجمند در پروژه‏ها

خبرگزاری فارس: بخشدار ارجمند از سهیم بودن همه روستاها و شهر ارجمند در پروژه‏های عمرانی و خدماتی این منطقه خبر داد.

سهیم بودن همه روستاها و شهر ارجمند در پروژه‏ها
محمد امرایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در تشریح عملکرد بخشداری ارجمند در سال جاری با نگاه مجمل به فعالیت‏های فراوان صورت گرفته در این بخش اظهار داشت: امروز همه روستاهای بخش و شهر ارجمند فعالانه در پروژه‏های در حال انجام یا به اتمام رسیده در آن سهیم هستند.
امرایی گفت: این توفیقات حاصل توجه ویژه دولت عدالت‏محور و تلاش مسئولان استان تهران، شهرستان فیروزکوه و بخش ارجمند و نیز همت نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی است.
وی پروژه‏های عمرانی بخش ارجمند را کشاورزی و آبخیزداری و پوشش آنها، اجرای زیرساخت‏های گردشگری، تربیت‌بدنی، مسکن و افزایش بافت و زیباسازی محیط روستا، اجرا و تهیه طرح هادی روستا، تخصیص اعتبار با عنوان نهضت خدمات‏رسانی به روستاهای بخش، آبرسانی (شرب و زراعی، احداث جاده بین مزارع، گازرسانی به شهر و روستا، ترمیم و مرمت آثار میراث فرهنگی، راه‏اندازی پست بانک‏ها به منظور ارایه خدمات پستی، مالی و اینترنتی به روستائیان، راه‏اندازی واحدهای خبازی با پخت آزاد و ساماندهی گلزارهای شهدا ذکر کرد.
 
* 134 شهید، افتخار ارجمند
بخشدار ارجمند همچنین با نیم‏نگاهی به مزیت‏های بخش ارجمند گفت: بخش ارجمند در 120 کیلومتری پایتخت کشور واقع شده و این بخش با بخش مرکزی فیروزکوه، مازندران و شهرستان دماوند هم‏عرض بوده و در دامنه رشته کوه‏های البرز واقع شده است.
امرایی اضافه کرد: وجود دشت‏های سرسبز و خوش آب و هوایی که در لابه‏لای رشته کوه‏ها و چشمه‏های پرآب جریان دارد، از مهم‏ترین مزیت‏های بخش ارجمند است.
وی تصریح کرد: این منطقه به دلیل ویژگی‏های نادر از جمله موقعیت حساسی که دارد و بر سر راه کهن و باستانی فلات مرکزی ایران و مازندران قرار گرفته، مورد توجه همگان است.
بخشدار ارجمند ادامه داد: شغل روستائیان ارجمند عموماً دامداری، کشاورزی و باغ‏داری بوده و آنها با کشت گندم، جو، سیب‏زمینی و سیب‏درختی، گیلاس، آلبالو، زردآلو و گردو امور زندگی خود را می‏گذرانند.
امرایی همچنین تعداد شهدای ارجمندی را 134 شهید اعلام کرد و گفت: این شهدا اکثراً در شهرستان‏های دیگر استان‏ها گلزار دارند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول