اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه؛

400 عنوان کتاب کودک در کشور منتشر می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: سالانه افزون بر 400 عنوان کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان در کشور تدوین و منتشر می‎شود.

400 عنوان کتاب کودک در کشور منتشر می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد باقر آدوسی بعدازظهر امروز در همایش یاد یاران در شهرکرد، اظهار داشت: رسالت کانون، پرورش فکر، اندیشه و خرد کودک و نوجوان است، به‌واسطه اینکه بتواند تربیت فکری و خرد ورزی را شکل دهد تلاش می‌کند از استعدادهای ذاتی کودک و نوجوان بهره گرفته و آنچه در وجود آنهاست رشد داده و شکوفا کند.
وی کتاب را آینده راه روشن آیندگان دانست و گفت: کتاب، محصول تجربه‏های بشری و خلاقیت‏های ذهنی و آموخته‏های دراز مدت انسان است، سهم کتاب در انتقال دانش‏ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.
آدوسی با بیان اینکه پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‏های مهم اولیای دین است، گفت: تولید این آثار به گسترش دانش کمک می‏کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‏های آینده ماندگار می‏شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کتاب وسیله‏ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‏ماند و به آیندگان منتقل می‏شود، گفت: توجّه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین نشان می‏دهد.
وی با تأکید بر اینکه مطالعه می‏تواند آفت جهل را بزداید، گفت: آنچه می‏تواند شبهه‏های ذهنی را دفع و ایمان و اطمینان را به قلب‏ها باز آورد، کتاب‏خوانی است.
آدوسی خاطرنشان کرد: کتاب همدمی است که اندوه را می‏زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می‏آورد و به او حکمت‏های جان‏پرور می‏آموزد.
وی در ادامه با اشاره به نقش کتاب و کتابخانه در بالندگی جوامع، گفت: کتاب و کتابخانه، مجموعه ارزشمندی را شکل می‏دهد که می‏تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‏ای ایفا کند.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کتاب، یکی از راه‏های کسب دانایی و توانایی است، گفت: کلید گذر از زندان و محدودیت و ورود به دنیایی گسترده و ژرف، بهره‏وری از کتاب است.
وی در ادامه با اشاره به گنجینه کتاب در سطح کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: در حال حاضر افزون بر 16 هزار و 500 عنوان کتاب در سطح کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان موجود است که این امر خوب گواهی بر حرکت در مسیر آگاهی رسانی به دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان است.
همایش یاران قاصدک امروز با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیر کانون پرورش فکری و کودکان چهارمحال و بختیاری و جمعی از اعضای این کانون در شهرکرد برگزار شد.
در پایان این همایش از 20 مرکز برتر کتایخوان در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول