اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

سیستان‌وبلوچستان تشنه کتابخانه تخصصی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان تشنه کتابخانه تخصصی است، به همین منظور باید به سمت و سوی آن حرکت کنیم.

سیستان‌وبلوچستان تشنه کتابخانه تخصصی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شنبه شب در دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کتابخانه‌ها و  کتابداران در بیت نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اظهار داشت: باید بسترهای لازم را برای راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در استان مهیا کنیم.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از سرمایه گرانبهای فرهنگی برخوردار است که این پتانسیل تا کنون کشف نشده است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: با راه‌اندازی کتابخانه در فضای سبز، بخشی از تنش ناشی از خشکسالی را در بین مردم استان کاهش دهیم.
سلیمانی همچنین بر فعالیت و فراگیر کردن انجمن کتابخانه‌ها تأکید کرد و گفت: انجمن کتابخانه‌ها را باید در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد فراگیر و فعال کنیم.
وی وجود کتابخانه تخصصی را بیانگر رشد عقلی آن جامعه دانست و افزود: فرهنگ سیستان و بلوچستان را باید با کتابخانه کامبوزیا به سراسر کشور معرفی و آشنا کنیم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از ظرفیت‌های مدیرکل جدید ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نهایت استفاده شود، تصریح کرد: فریاد مظلومیت کتابخانه‌ها را در جلسه شورای اداری سر دهید.
سلیمانی با تأکید بر اینکه انجمن‌ها شکل واقعی خود را پیدا کنند، عنوان داشت: کتابخانه‌ای در استان به معنی واقعی کلمه نداریم و باید به سمت و سوی آن حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه را در بین خانواده‌ها تعمیم دهیم، افزود: ضروری است تا کارگاه آموزشی برای نگهداری و چینش کتاب در استان دایر شود.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: از فضاهای عمومی که در طول سال از آن کمتر از یک ماه استفاده می‌شود برای ارتقای فرهنگ کتابخانه استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه 48 باب چاپخانه و انتشاری، 120 کتاب فروشی و 63 کتابخانه باز در سیستان و بلوچستان وجود دارد، اظهار داشت: 52 عنوان کتاب در حوزه فرهنگی و هنری و مسائل اجتماعی و اقتصادی در استان چاپ و منتشر شده است.
حجت‌الاسلام عباس دانشی به تشریح برنامه‌های هفته کتاب در سال جاری در استان پرداخت و گفت: نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس، اهدای 90 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها، مساجد و سازمان‌ها، گسترش کتابخانه باز و تقدیر از خادمان عرصه کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب در سیستان و بلوچستان بوده که بخشی از آنها اجرایی شده است.
وی به فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان طی دو ماه گذشته اشاره کرد و افزود: جشنواره فضایل رضوی، جشنواره تئاتر، اعزام دو نمایش تئاتر سیستان و بلوچستان به جشنواره تئاتر فجر و غیره...از جمله برنامه‌های اداره کل ارشاد و اسلامی استان بوده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌ و بلوچستان نیز در ادامه، توسعه و گسترش انجمن‌های کتابخانه‌ها و سند مطالعه مفید را دو شاخصه مهم و سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی استان دانست و اظهار داشت: 36 نفر کارشناس طی دو سال گذشته جذب کتابخانه‌های عمومی استان شدند.
اسفندیار زیدآبادی از وجود 48 انجمن کتابخانه‌ها در استان خبر داد و افزود: امیدواریم با مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان شاهد آن باشیم که مکان اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تغییر یابد تا همکاران بتوانند در فضای مناسب به کار خود ادامه دهند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول