اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سفیر ژاپن در تبریز؛

تفاهمنامه همکاری آذربایجان‌شرقی و ژاپن منعقد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با حضور سفیر ژاپن در سمپوزیوم بین‌المللی مهندسی زلزله تبریز تفاهمنامه‌های گسترده همکاری میان آذربایجان‌شرقی و ژاپن منعقد می‌شود.

تفاهمنامه همکاری آذربایجان‌شرقی و ژاپن منعقد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی دبیرخانه دایمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی ایران، احد راشد در مورد اهداف سومین سمپوزیوم بین‌المللی سازه‌های پیش‌ساخته و مهندسی زلزله با بیان این مطلب اظهار داشت: طبق هماهنگی با دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است در حاشیه سومین سمپوزیوم بین‌المللی سازه‌های پیش‌ساخته و مهندسی زلزله تبریز نشست‌های تخصصی ارگان‌هایی همچون دانشگاه تبریز، آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، نظام مهندسی آذربایجان‌شرقی و انستیتو مقاوم‌سازی لرزه‌ای ایران با سفیر ژاپن در ایران برپا شده و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان آذربایجان‌شرقی و سفارت ژاپن در موضوعات مرتبط به امضا طرفین برسد.
وی در ادامه در خصوص اهمیت حضور سفیر ژاپن در تبریز تصریح کرد: حضور سفیر ژاپن در تبریز از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نشاندهنده عمق روابط ایران با سایر کشورها به خصوص در مقطع کنونی است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی همواره در زمینه گسترش روابط با سایر کشورها جزو استان‌های پیشگام در سطح کشور بوده است و هم اکنون نیز حضور دو روزه سفیر ژاپن در تبریز نیز نشاندهنده اهمیت و تاثیرگذاری این استان در گسترش روابط بین‌المللی کشورمان است.
وی خاطرنشان کرد: امضا تفاهمنامه‌های همکاری نباید از سوی مسئولان به عنوان یک اتفاق ساده تلقی شود بلکه باید پس از امضای این تفاهمنامه‌ها مسئولان به جد پیگیر مفاد آن بوده تا از تجربیات و تکنولوژی‌های ژاپنی‌ها در عرصه‌های مختلف استفاده کنند و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی با برگزاری نشست‌های آتی در ایران و ژاپن معرفی شود.
راشد خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز باید با آگاهی از اینگونه تفاهمنامه‌ها و قراردادهای همکاری بین‌المللی اجرای به موقع و سریع آنها را از مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کنند.
سمپوزیوم بین‌المللی سازه‌های پیش‌ساخته و مهندسی زلزله به عنوان یکی از پیش برنامه‌های چهارمین کنفرانس بین‌المللی مقاوم‌سازی لرزه‌ای، ششم آذر سال‌جاری توسط دبیرخانه دایمی کنفرانس‌های مقاوم‌سازی کشور و با همکاری دفتر فنی استانداری آذربایجان‌شرقی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی در کلانشهر تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول