اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیدار استاندار کرمانشاه با سفیر ژاپن؛

جنایت آمریکا در ژاپن و ایران وجه تشابه دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: جنایت آمریکا در ژاپن و ایران در خصوص بمباران اتمی هیروشیما و بمباران شیمیایی روستای بان زرده ایران وجه تشابه دارد.

جنایت آمریکا در ژاپن و ایران وجه تشابه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید دادوش هاشمی عصر روز گذشته با سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران در محل مهمانسرای استانداری کرمانشاه دیدار کرد و با اشاره به ظرفیت‌های خاص استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های خود در بخش های صنعت، کشاورزی، تجارت و خدمات استان ویژ‌ه‌ای به شمار می‌رود که قادر به ارائه خدمات برتر به منطقه غرب کشور است.
براساس گزارش استانداری کرمانشاه، وی افزود: استان کرمانشاه با توجه به تنوع آب و هوایی خود قادر به تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی است.
استاندار کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: بیش از 50 درصد صادرات کشور ایران به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می‌گیرد و این موضوع یک موقعیت برتر را نصیب استان کرده است.
وی بیان داشت: استان کرمانشاه علاوه بر داشتن ارتباط هوایی با اکثر استان‌های کشور دارای خطوط هوایی با چند کشور دیگر می باشد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به جنایت هولناک اتمی آمریکا در هیروشیمای ژاپن اظهار داشت: استان کرمانشاه نیز در طول جنگ تحمیلی از جنایت رژیم بعثی عراق در بمباران شیمیایی روستاهای بان زرده دالاهو و دیره گیلانغرب که با حمایت آمریکا صورت گرفت در امان نماند که این موضوع وجه تشابه جنایت آمریکا در ژاپن و ایران است.
وی بیان داشت: امیدواریم زمینه گسترش ارتباطات و همکاری‌های لازم استان کرمانشاه با کشور ژاپن فراهم شود.
همچنین در این مراسم سفیر ژاپن در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: کشور ژاپن به گسترش ارتباط با جمهوری اسلامی ایران توجه خاص دارد و همواره از این کشور به عنوان یک کشور بانفوذ و توانمند یاد می‌کند.
وی افزود: استان‌هایی همانند استان کرمانشاه در کشور ایران دارای موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط با کشور ژاپن هستند که ما نیز از فراهم ساختن زمینه‌های لازم برای برقراری ارتباط با این استان استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به مهمان‌نوازی مردم استان کرمانشاه گفت: ما از رسم مهمان‌نوازی مردم استان کرمانشاه بسیار شنیده‌ایم که این موضوع برای ما بسیار جالب و یکی از دلایل سفر به استان کرمانشاه بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول