اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد:

برگزاری همایش بوم سرخ در ایام محرم در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: همایش بوم سرخ از هشتم محرم تا عصر عاشورا در محل تعزیه‌خانه کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بوم سرخ در ایام محرم در کرمان
عباس سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حوزه هنری در دوره‌های گذشته همایش بوم سرخ، اقلام مورد نیاز هنرمندان شرکت‌کننده در این برنامه مانند بوم و رنگ را در اختیار آنها قرار می‌داد اما در سال جاری پنج تابلوی برگزیده را نیز خریداری می‌کند.
وی افزود: از روز هشتم محرم تا روز عاشورا پنج مجلس تعزیه در محل تعزیه‌خانه کرمان به روی صحنه می‌رود و همچنین نمایش واگویه‌های یک شمر از 23 آذر ماه جاری به مدت 10 روز در تماشاخانه مهر تهران اجرا می‌شود.
سالاری با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای حضور در تئاتر ماه در 10 سال گذشته مربوط به سال جاری است، عنوان کرد: در سال جاری آثار راه‌یافته از هنرمندان کرمانی به این جشنواره در سطح بالاتری قرار داشت، زیرا از استادان عرصه تئاتر مشاوره دریافت شد.
وی از راهیابی نمایش‌های "گاوی که می‌خواست شیر باشد" به کارگردانی ایمان تاج‌سلیمان و "دویدن با کفش‌های زیتونی" به کارگردانی رضا سلطانی در هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه خبر داد و ابراز داشت: این جشنواره از 17 تا 24 آبان ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.
سالاری خاطرنشان کرد: نمایش "گاوی که می‌خواست شیر باشد" برای اجرا در بخش کودک و نمایش و "دویدن با کفش‌های زیتونی" در بخش صحنه‌ای جشنواره انتخاب شده‌اند.
رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اختصاص اعتبارات فرهنگی به دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: به نظر می‌رسد با پرداخت 30 درصد اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی برنامه‌ها در نیمه دوم سال جاری پربارتر باشد.
سالاری اکران فیلم‌های هنرمندان کرمان همراه با نقد و بررسی، برگزاری جشنواره آن با دریافت 10 هزار اثر ادبی، اکران فیلم‌های تئاتر جشنواره‌های تئاتر فجر در سینما اندیشه حوزه هنری کرمان و برگزاری نشست‌های نقد را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در نیمه نخست سال جاری برشمرد.
وی به راه‌اندازی نمایندگی انتشارات سوره مهر در کرمان در نیمه نخست سال جاری اشاره و استقبال مردم از این نمایندگی را مطلوب ارزیابی کرد.
رئیس حوزه هنری استان کرمان برگزاری کارگاه تجربی در عرصه تئاتر و تولید دو تئاتر را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری کرمان در نیمه نخست سال جاری برشمرد و بیان داشت: در این مدت فیلم‌های گلی‌گوران، رزق، دوباره نگاه کن، مرد سنگی و مبارز در حوزه هنری استان کرمان تولید شد.
سالاری تصریح کرد: پس از برگزاری هجدهمین سوگواره تعزیه استان کرمان در سال جاری آیین هفتگی تعزیه‌خوانی در کرمان به صورت مجدد در محل امامزاده محمد کرمان آغاز شد و مردم استقبال مطلوبی از این برنامه دارند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی هنر تجسمی ایران 1404 در نیمه نخست سال جاری اظهار داشت: در این زمینه کارگاه‌های حجم، نقاشی و گرافیک برگزار و 35 اثر تولید شد.
سالاری عنوان کرد: به مناسبت ارتحال امام راحل پنج مجلس تعزیه در کرمان به روی صحنه رفت و سومین دوره مسابقه ادبی نقطه عطف برگزار شد.
وی هفتمین جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) با حضور 100 خوشنویس دارای رتبه عالی و ممتاز را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان کرمان در نیمه نخست سال جاری برشمرد و گفت: حدود 100 نفر در کلاس‌های تابستانه حوزه هنری استان کرمان شرکت کردند.
سالاری ابراز داشت: فراخوان‌های سیزدهمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و دومین جشنواره فیلمنامه‌نویسی در نیمه نخست سال جاری اعلام شد.
وی افزود: هنرمندان بخش موسیقی حوزه هنری استان کرمان موفق به کسب رتبه سوم جشنواره نغمه‌های رضوی شدند و همچنین حضور موفقی در جشنواره کارآواها داشتند.
سالاری برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر ماه در کرمان را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان کرمان در نیمه نخست سال جاری برشمرد.
وی با اشاره به حضور آثار حوزه هنری کرمان در جشنواره‌های ملی و استانی در یک ماه گذشته تصریح کرد: در این مدت هفت فیلم از آثار فیلمسازان زن حوزه هنری کرمان به دومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی ارسال شد.
سالاری ابراز داشت: در یک ماه گذشته 13 فیلم از آثار تولیدی فیلمسازان این حوزه به دومین جشنواره فیلم بسیج و 14 فیلم از آخرین تولیدات به چهارمین جشنواره فیلم هنر و معرفت ارسال شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول