اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در نخستین روز ایام مسلمیه؛

شهرری بوی محرم گرفت

خبرگزاری فارس: در نخستین شب از ایام مسلمیه با حضور هیئت‌های مذهبی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شهرری حال و هوای محرم به خود گرفت.

شهرری بوی محرم گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، از دقایقی پیش با آغاز آیین مسلمیه و شهادت نخستین جان نثاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرری با حضور پورشور دسته‌ها و هیات مذهبی حال و هوای محرم به خود گرفت.
بنا به سنت دیرینه جمعی از هیات‌های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع) فرستاده امام حسین (ع) به شهر کوفه به مدت سه شب در قالب دسته‌های سوگوار به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند.
همزمان با نخستین روز ایام مسلمیه دسته‌های سینه زن همچنین در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.
این مراسم از امشب، 12 آبان ماه تا شنبه 14 آبان ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

ضریح حضرت مسلم میهمان حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
 ضریح جدید حضرت مسلم (ع) در ایام شهادت حضرت مسلم (ع) با انتقال و استقرار در محل حوض صحن مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به مدت سه شبانه روز میهمان حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) است.
ضریح جدید حرم مطهر حضرت مسلم (ع) که چندی قبل سفارش ساخت آن از سوی عراقی‌ها به ایران ارائه شده بود  ۲۰/۴ متر ارتفاع، ۱۰/۵ متر طول و چهار متر عرض دارد و شامل ۱۳ پنجره و در است.
جنس بدنه ضریح تا زیر تاج از استیل و قسمت تاج به بالا از چوب ساج است که در ساخت آن بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ کیلوگرم نقره، ۱۵ کیلوگرم طلا و ۹۰۰ کیلوگرم مس به کار رفته است.
«ضریح فعلی حضرت مسلم (ع) در اصل ضریح قدیمی تعویضی حرم حضرت ابوالفضل (ع) است که بیش از ۷۰ سال قدمت دارد.»

نخستین شهید واقعه کربلای حسینی
حضرت مسلم بن عقیل سرباز فداکار راه حق و فرستاده نهضت سیدالشهداء (ع) و سفیر فرزند رسول خدا (ص) در نهم ذی الحجه سال شصت هجری به شهادت رسید و از نخستین جان نثاران حماسه تاریخ ساز و جاویدان عاشورا شد.
مسلم بن عقیل بی‌تردید یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در واقعه عاشورا است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول