اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

معرفی یک میلیون اصله نهال به موسسه ثبت و گواهی بذر نهال کشور

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از یک میلیون اصله نهال برای الصاق برچسب به موسسه ثبت و گواهی بذر نهال کشور معرفی شده است.

معرفی یک میلیون اصله نهال به موسسه ثبت و گواهی بذر نهال کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سعدالله اسکندری با اشاره به بازدیدهای مستمر و پیگیری کمیته فنی نهال استان در جمع خبرنگاران افزود: پس از بررسی تمام نهالستان‌های موجود توسط در سطح استان که مورد تائید مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان قرار گرفته‌اند، یک میلیون و 63 هزار و 410 اصله نهال از 17 نهالستان توسط کارشناسان امر انتخاب و برای الصاق برچسب به موسسه ثبت و گواهی بذر و نهاال کشور معرفی شده است.
وی همچنین از برنامه‌های منسجم این مدیریت در ایجاد تغییرات ساختاری در باغات قدیمی و تبدیل آنها به باغ‌های مدرن و مولد برای همگانی بیشتر با عزم سازمانی در زمینه ایجاد بستری مطمئن برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش‌های مختلف کشاورزی استان خبر داد.
اسکندری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری اقتصاد بخش باغی توسعه باغاتی است که نهال‌های کاشته شده در آنها بتواند شرایط مختلف آب و هوایی را تحمل و با دیرگل بودن ضریب ریسک تولید در این بخش را کاهش دهد.
وی گفت: این مدیریت اهتمام ویژه‌ای را در این بخش آغاز کرده و با توسعه تولید نهال‌های مرغوب و کیفی در نهالستان‌های استان و در کنار آن مشاوره رایگان به بهره‌برداران برای استفاده از نهال‌های مرغوب و آموزش چگونگی انتخاب نهال به آنان و همچنین برنامه توسعه باغات مدرن با همکاری مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان تلاش خود برای مدیریت بهتر و عملی‌تر توسعه این بخش را سرعت بخشد.
اسکندری، از رکوردگیری باغات شاخص شهرستان توسط اکیپ‌های کیل‌گیری استان به منظور تعیین شاخص‌های تولید خبر داده و افزود: براساس نتایج حاصله در تولید گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای در یک‌دوره شهرستان مرند با 161 تن آمار جالب توجهی را بر جای گذاشته و در تولید زردآلو شهرستان شبستر با تولید 60 تن محصول در هکتار، آلوی قطره طلا، به میزان 50 تن در هکتار همچنین آلبالوی محلی به مقدار 14.4 تن در هکتار آمارهای قابل قبولی را از خود در بخش باغی ارائه داده است.
براساس آمار کیل‌گیری‌های به عمل آمده شهرستان مرند در تولید زردآلو به میزان 45 تن در هکتار و میانه در تولید این محصول به میزان 27.06 تن در هکتار از دیگر مناطق کیل‌گیری شده شهرستانی در تولید محصولات باغی به شمار می‌روند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول