اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

/یادداشت فارس از همراهی با دانشجویان المپیاد پنجم دانشگاه پیام نور/

لهجه خوانندگان شمالی چاشنی بزرگ‌ترین تورنمنت‌ دانشجویی

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین تورنمنت‌ ملی دانشجویی در ساری در حالی پایان یافت که به گفته دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد، لهجه خوانندگان شمالی فراموش نمی‌شود.

لهجه خوانندگان شمالی چاشنی بزرگ‌ترین تورنمنت‌ دانشجویی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رقابت‌هایی در قالب المپیاد با توجه به اهداف مختلف برپایی آن، صحنه زیبای وفاق، همدلی، شور، شعف و اقتدار عملی و ورزشی است.
اگر این ماراتن بزرگ در بین دانشجویان که از اقشار آینده‌ساز کشورمان محسوب می‌شوند برگزار شود شور جوانی را نیز به همراه خواهد داشت.
در جامعه اسلامی که ائمه و بزرگان دینی ما ورزش را برای شکوفایی و باروری قدرت تفکر لازم دانسته و جایگاه عقل سالم را در بدن سالم می‌دانند باید بیش از گذشته در امر ورزش دانشجویان گام برداریم.
این بار استان مازندران در اواخر آبان ماه میزبان یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های ملی دانشجویی بوده و پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های پیام نور کشور در مجتمع پردیس خزر ساری برگزار می‌شد.
حضور 2 هزار ورزشکار و کادر همراه برای رقابت در 9 رشته انفرادی ورزشی شنا، دوومیدانی، کشتی فرنگی و آزاد، جودو، تکواندو، تیراندازی، بدمینتون و تنیس روی میز در نوع خود بی‌نظیر بود.
این دوره از مسابقات از 20 آبان ماه با برگزاری آئین افتتاحیه با حضور طاهایی استاندار مازندران، اژدر معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور، قاسمی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شده و مشعل این المپیاد توسط علی اصغر بذری مدال‌آور آسیایی و جهانی کشتی مازندران روشن شد.
المپیاد پنجم دانشجویان پیام نوری کشور در دو مرحله برگزار شده و تکلیف پنج رشته تکواندو، کشتی فرنگی و آزاد، بدمینتون و تنیس روی میز در گام نخست المپیاد بعد از سپری شدن چهار روز مشخص شد.
البته زندگی و همراهی 10 روزه با دانشجویان و مسئولان دانشگاهی کشور بار دیگر ما را به فضای علمی سال‌های نه چندان دور برده و خاطرات بی‌شمار ایام دانشجویی را در خاطرمان تداعی کرده است همچنین مجموعه زیبای پردیس مازندران در کنار سواحل دریای خزر و محیط زیبای تفریحی و حیاط وحش آن بیش از پیش فضای المپیاد را مهیج کرده بود.
شامگاه شنبه بعد از نزدیک به 10 روز رقابت سخت و نفس‌گیر دانشجویان ورزشکار پیام نور انتظارها به پایان رسید و دانشجویان به همراه عوامل اجرایی این دوره از رقابت‌ها شاهد معرفی تیم‌های برتر المپیاد پنجم بودند.
در پایان این دوره از ماراتن فرهنگی ورزشی دانشجویان، تیم استان تهران با کسب 188 امتیاز همانند سال گذشته با اقتدار قهرمان شد، مازندران همیشه قهرمان میزبان این رقابت‌ها با 143 امتیاز به نائب قهرمانی رسیده و تیم اصفهان با 85 امتیاز به سکوی سومی دست پیدا کرد.
آئین اختتامیه پنجمین دوره المپیاد دانشجویی پسر دانشگاه‌های پیام نور کشور با برنامه متنوع و پرنشاطی همراه بود که خستگی رقابت سخت و تنگاتنگ را از تن دانشجویان به در کرده و همه استان‌های 31 گانه کشور از برپایی برنامه‌های مفرح به وجد آمده بودند.
آواز خوش نواز مازندران و لهجه زیبای خوانندگان شمالی با استقبال دانشجویان استان‌های کشور روبه‌رو شد به طوری که هیجان و نشاط این مراسم به نحوی بود که بسیاری از بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس لغو شده یا به تاخیر افتاد.
 
* میزبانی بدون حاشیه و کم نقص مازندران در المپیاد پنجم پیام نور
معاون فنی پنجمین المپیاد دانشگاه پیام نور کشور در این مراسم با اشاره به وحدت و انسجام بین دانشجویان گفت: رقابت سالم و بدون حاشیه‌ای را از سوی دانشجویان و مسئولان شان شاهد بودیم که در نهایت با استفاده از تجربیات گذشته میزبانی خوبی را از مازندران شاهد بودیم.
محمد عظیم‌نژاد افزود: دانشجویان در امور ورزشی نیز با توکل به معصومان در حال پیشرفت چشمگیر هستند و باید به این سبقت علمی و ورزشی خود ببالیم. 
 
* مسئله نماز یکی از مهم‌ترین مسایل فرهنگی در بین دانشجویان است
رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز که چهره‌ای نام آشنا برای ورزشکاران و اصحاب تربیت بدنی این استان بوده و به مدت پنج سال مدیرکل سابق تربیت بدنی مازندران بوده، بیان داشت: رقابت سالم در کنار علم‌آموزی می‌تواند زمینه مناسبی برای پیشرفت جامعه در راستای علم محوری باشد.
محمدعلی قره ابراز داشت: المپیاد وسیله‌ای برای آشنایی و دوستی بوده و ورزش بین دانشجویان امری ارزشمند است که موجب تقویت روابط عاطفی و اجتماعی می‌شود.
وی با تاکید به امر نماز و اهمیت آن در زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی ابراز داشت: نماز مهم‌ترین امر در زندگی بوده که باید در راس امور  قرار گیرد و زندگی خود را با معانی و معارف والای آن تنظیم و هماهنگ کنیم. 

* رضایت 85 درصدی ورزشکاران و عوامل دانشگاه‌های پیام نور
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران نیز دیگر سخنران این آئین اختتامیه بود که رضایت حداکثری و 85 درصدی دانشجویان عوامل اجرایی مسابقات را در 10 روز اقامت در ساری، برای خود افتخاری بزرگ دانست.
صادق‌علی موحدمنش عنوان کرد: حضور حدود 2 هزار دانشجو، کادر فنی و قضاوت بیش از 20 داور بین‌المللی در رشته‌های مختلف از همه استان‌های کشور توانست بیشتر آداب و رسوم‌های اقوام مختلف را با هم آشنا ساخته و در دوستی‌های پایدار و صمیمانه بسیار موثر باشد.
وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این المپیاد بتواند الگوی خوبی برای دیگر مسابقات ملی و سراسری این خانواده بزرگ دانشگاهی کشور باشد. 
 
* تفاوتی بین جوانان امروز با نسل جوان انقلاب نمی‌بینم
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های پیام نور مازندران نیز ابراز داشت: گاهی اوقات در حوزه‌های علمیه با نگاه به جوانان امروزی ابراز ناامیدی می‌شود، ولی جوانان امروزی با جوانان دهه نخست انقلاب هیچ تفاوتی نداشته و اگر منتقدان این صحنه‌های برتر علمی و ورزشی را ببینند به جوانان ما افتخار می‌کنند.
حجت الاسلام ولی‌الله مرادیان از مسئولان خواست تا در المپیادهای آینده معنویت را در امورمان جدی بگیریم و همانند برنامه‌های ورزشی نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی داشته باشیم.
محمدحسین خاکپور نونهال هشت ساله‌ای بود که در مورد نقش جوانمردی، رفاقت و دوستی در بین دانشجویانی که مشتاق شنیدن پندهایش بودند، گفت: چند روزی را دانشجویان در این شهر با هم به رقابت پرداختند، ولی آن چیزی که بر جای می‌ماند پهلوانی، قهرمانی، دوستی و مردانگی در ورزش است.
وی ادامه داد: رقابت جوانمردانه‌ای با هم داشته باشید و در ورزش نیز به معصومین اقتدا کنید.
از نکات قابل توجه مراسم اختتامیه، این دوره از المپیاد هم گامی مشترک دانشجویان و مسئولان ارشد دانشگاه پیام نور بود، زیرا همزمان با پخش سرود ماندگار «ای ایران ای مرز پر گهر» دستان دانشجویان و مسئولان پیام نور به هم گره خورده بود تا بیش از گذشته اقتدار و غرور ملی، همدلی و یک‌رنگی، رفاقت و دوستی، اتحاد و یک‌دلی و سربلندی ایران اسلامی را با هم فریاد بزنند.
پایان پنجمین دوره المپیاد دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور سراسر کشور نخستین گام مازندران در میزبانی مهمانانی از همه نقاط کشور است زیرا بار دیگر این استان در اواخر ماه آینده میزبان رقابت علمی دانشجویان این خانواده بزرگ بوده و دومین دوره المپیاد رباتیک دانشجویان سراسر کشور را در مجموعه تفریحی نفت شهرستان محمودآباد میزبانی می‌کند.
=================
یادداشت از قربانعلی مسافر
=============
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول