اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

بیش از 131 هزار شغل در کردستان ایجاد خواهد شد

خبرگزاری فارس: مدیر علمی گروه مشاور تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده در این سند گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 131 هزار و 700 شغل در استان ایجاد خواهد شد.

بیش از 131 هزار شغل در کردستان ایجاد خواهد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بایزید مردوخی شنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: سند اشتغال و سرمایه گذاری استان به عنوان اطلسی گویا و نقشه راهی جامع برای برنامه‌های اشتغال در کردستان تهیه و تدوین می‌شود.
وی افزود: بسترسازی نظام تدبیر، افزایش بهره‌وری محیط کار و تقویت بخش خصوصی مولفه‌های پیش‌بینی شده در سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری برای دستیابی به رشد و شکوفایی اقتصادی استان کردستان است.
مردوخی نبود نظام تدبیر مناسب در طول چهار برنامه گذشته توسعه کشور را از جمله عامل مهم در عدم دستیابی به نتایج مورد انتظار این برنامه‌ها در حوزه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری برشمرد و با اشاره به اینکه در این برنامه‌ها دانش آموخته‌های دانشگاهی، جوانان و زنان بیشترین آمار بیکاری در جامعه را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: باید با ایجاد نظام تدبیر مناسب و با خلاقیت، نوآوری و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار گام برداریم.
وی بخش غیردولتی را موتور اشتغال کشور ذکر کرد و با تاکید بر ترویج فرهنگ کسب و کار و آموزش آن در نظام آموزشی گفت: دولت باید حمایت و نظارت بر برنامه‌های بخش غیردولتی داشته باشد که در این راستا می‌توان با شناسایی افراد خلاق و کارآفرین از آن‌ها حمایت لازم را به منظور پیاده‌کردن ایده‌هایشان انجام داد.
مردوخی، تبیین و تحلیل جمعیت و بازار کار، عوامل موثر بر اشتغال، تشکیل سرمایه‌گذاری و عوامل موثر بر آن را از جمله اهداف تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد. 
وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه نرخ بیکاری در کردستان به هفت درصد کاهش می‌یابد و سهم مشارکت زنان در اشتغال نیز از 12درصد به 15درصد افزایش خواهد یافت.
مردوخی اظهار داشت: بر اساس سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان باید 154 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به وقوع بپیوندد که با عملی شدن این مهم بیش از 131هزار و 700 شغل نیز ایجاد خواهد شد.
مدیر علمی مشاور تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان گفت: اجرایی کردن سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری کردستان می‌تواند ضمن ساماندهی اشتغال در همه شهرستان‌ها، هم‌افزایی اشتغال را به دنبال داشته و از رکود و تعطیلی طرح‌های اشتغال‌زا در کردستان جلوگیری کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول