اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد؛

برگزاری 76 نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 76 نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی با 7 هزار عنوان کتاب در سال ‌جاری و در این استان خبر داد.

برگزاری 76 نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز طاهری پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از 20 کتابخوان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان تاثیرگذاری کتاب در تعالی و رشد جامعه بشری اظهار داشت: کتاب خوب بهترین دوست و یاور مطمئن زندگی برای افراد بشر است.
این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه که موجب تمایز افراد بشر در جنبه‌های مختلف شخصیتی می‌شود مطالعه بوده و انسان‌های بزرگ و فرهیخته به واسطه مطالعه به مدارج عالی در همه عرصه‌ها دست یافته‌اند.
وی از کتاب آسمانی قرآن به‌عنوان هدایت کننده انسان‌ها نام برد و افزود: در این دوره تاریخی که ظلم و جور در جهان گسترش یافته تنها به وسیله سیر در آیات این کتاب بزرگ الهی می‌توان به نجات انسان‌ها برای دست کشیدن از این اعمال خوشبین بود چرا که برنامه کامل زندگی فردی و اجتماعی در آیات شریفه قرآن وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به فواید دیگر کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کتاب نتایج عالى عمرها تجربیات سلف و حاصل صرف سرمایه‏هاى هنگفت آنان را در کاوش‌هاى علمى و بلاعوض در اختیار ما مى‏گذارد.
طاهری تصریح کرد: کتاب محصول گران‌بهاى یک روزگار زحمات و تحقیقات ارباب فضل، کمال، علما و رجال، فلاسفه، حکما و نوابغ جهان را به رایگان به نسل‌هاى بعدی منتقل مى‏کند و دل‌هاى مستعد و قلوب قابل را از آب حیات حقیقى سیراب مى‏سازد و حیات ابدى مى‏بخشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کتاب نفیس‏ترین میراث نیاکان بزرگ بشر است که براى بهره‌بردارى و استفاده فرزندان و آیندگان به یادگار گذارده‏اند.
این مسئول افزود: کتاب بهترین و ساده‏ترین وسیله تبادل نظر در حل مشکلات است و عالى‏ترین و اساسى‏ترین وسیله ارتباط بین نسل‌ها به شمار می‌رود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: علاقه به مطالعه و فرهنگ کتابخوانی محدود به رشته تحصیلی خاصی نیست و این فرهنگ باید برای همه گروه‌های سنی و رشته‌ها ترویج یابد. 
طاهری افزود: فتح قلعه‌ها و قله‌های علم و دانش مستلزم مطالعه مستمر و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.
وی بیان کرد: برگزاری 76 نمایشگاه با 7 هزار عنوان کتاب برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری از مهمترین برنامه‌های توسعه فرهنگ کتابخوانی بین دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول