اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در هفته کتاب؛

31 خادم کتاب و کتابخوان نمونه همدان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در هفته کتاب از 31 خادم برتر کتاب و کتابخوان نمونه در همدان تجلیل شد.

31 خادم کتاب و کتابخوان نمونه همدان تجلیل شدند
فاضل عبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از همدان با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: 22 تا 29 آبان ماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است و شعار این هفته یادگار ماندگار است چرا که امری مثل کتاب ماندگار نیست.
وی تصریح کرد: شعار هفته کتاب امسال واضح و مشخص است و دستگاه‌های مختلف فرهنگی برنامه‌های مختلفی پیش بینی کرده اند به طوریکه  60 تا 70 دستگاه از جمله نهاد کتابخانه‌ها برنامه دارند.
مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های این هفته در چهار بخش کتابخانه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: در مراسمی که برای تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی برگزار شد از 31 نفر از خادمان کتاب، کتابخوان نمونه، کتابدار نمونه و کتابدار مشارکتی نمونه تقدیر شد.
وی با بیان اینکه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان تا فردا ادامه دارد، افزود: نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی نیز دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت برای نزدیکی بیشتر با کتاب بهره‌مند شوند.
عبادی در ادامه از تجهیز بخش کتاب‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌ها خبر داد و بیان کرد: تجهیز تمام کتابخانه‌ها به کتاب کودک و نوجوان از برنامه‌های جدی ماست چرا این قشر جامعه باید از کودکی با فرهنگ کتابخوانی آشنا شوند.
وی هفته کتاب را بهانه‌ای برای گسترش فرهنگ مکتوب دانست و اظهار کرد: افزایش کتاب کتابخانه‌ها جزو برنامه‌های نهاد است تا بتوانیم تازه‌های نشر را به مردم ارائه دهیم.
مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان به افزایش منابع کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: از طریق اهدای کتاب مردم به کتابخانه‌ها، خرید کتاب و طرح "کتاب من" به منابع کتابی افزوده می‌شود تا بتوان تغذیه مناسبی برای کتابخانه‌ها فراهم کرد.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ظرفیت افزایش منابع از طریق فضا و تعداد منابع دو برابر شده است و این افزایش دو برابری سبب استقبال سه برابری نسبت به چهار تا پنج سال گذشته شده است.
عبادی اذعان کرد: کتابخانه‌های تخصصی، مدارس و مساجد جز کتابخانه‌های عمومی هستند اما در سطح استان کتابخانه‌های سیاری نیز وجود دارند که زیر پوشش کانون پرورش فکری است و نقش پررنگی در مناطق محروم و روستاها دارد.
وی سرانه کتابخوانی در همدان را نسبت به سایر استان‌ها متعادل دانست و گفت: استان همدان از نظر امکانات کتابخوانی جز 10 استان برتر است به طوری که در کشور هفت کتابخانه مرکزی وجود دارد که یکی در همدان است و دارای کتابخانه مرکزی استانی است.
مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در شهر همدان 15 باب کتابخانه وجود دارد، افزود: ما از این وضعیت راضی نیستیم و باید گسترش یابد هر چند در چهار سال گذشته امکانات و تجهیزات خوبی در استان شکل گرفته است اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.
وی تصریح کرد: ساخت کتابخانه جز برنامه پنجم توسعه است و بر اساس جمعیت سالانه برنامه‌هایی برای افزایش کتابخانه‌ها مدنظر قرار دارد.
عبادی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای رسیدگی به مناطق توانمندسازی، در حاشیه شهر، کوی کوثر، کوی شاهد، شهرک فرهنگیان و اسلام شهر نیز کتابخانه فعالی دایر شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول