اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزارت ورزش و جوانان:

7 هزار ملک ورزشی کشور فاقد سند است

خبرگزاری فارس: معاون امور مجلس، حقوقی و اموراستان‌های وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: 8 هزار و 400 ملک وابسته به وزارت ورزش و جوانان در کشور شناسایی شده که بیش از 7 هزار ملک سند ندارد.

7 هزار ملک ورزشی کشور فاقد سند است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیداحمد رسولی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن وزنه‌برداری این شهر با اشاره به چارت جدید وزارت‌ ورزش و جوانان اظهار داشت: در این وزارتخانه چهار معاونت شامل معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، معاون امور بانوان و ورزش‌های همگانی، معاون امور فرهنگی و آموزشی جوانان و معاون امور ساماندهی دیده شده است.
وی افزود: به دلیل اینکه ارتباط چندانی بین سازمان تربیت بدنی و مجلس وجود نداشت بودجه خوبی برای سال 90 دریافت نشد.

* 7 هزار ملک ورزشی کشور سند ندارد

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به اینکه 8 هزار و 400 ملک وابسته به وزارت ورزش و جوانان در کشور شناسایی شده است، اذعان داشت: تنها یک‌هزار از این املاک مستندسازی و به نام وزارت سنددار شده و بیش از 7 هزار آن فاقد سند است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا با دستور مقام عالی وزارت با موسسات حقوقی و مشاوران عالی حقوقی قرارداد بسته شده تا زمین‌های خود را سنددار کنیم.
رسولی‌نژاد گفت: در چارت جدید وزارت ورزش و جوانان، اداره کل حقوقی از واحد حقوقی تغییر وضعیت پیدا کرده تا کارها بهتر و سریع‌تر انجام شود.
 
* سال‌ها فاصله تا حرفه‌ای شدن ورزش وجود دارد
 
وی با بیان اینکه ورزش ما هنوز حرفه‌ای نشده است، ابراز داشت: در مصوبه سال 82 اعلام کردند که رشته‌ای مانند فوتبال حرفه‌ای شده و دیگر رشته‌ها نیز حرفه‌ای می‌شوند و در این راستا انواع و اقسام تبلیغات و محل‌های درآمد تعریف شد.
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به اینکه ما با حرفه‌ای شدن سال‌ها فاصله داریم، اظهار داشت: این مسئله موجب شده تا بودجه دولتی که برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال پرداخت می‌شد قطع شود.
وی درباره طرح احداث یک‌هزار و 377 سالن ورزشی در کشور، یادآور شد: این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار از 15 سال قبل نیمه تمام رها شده و مصوبات سفرهای نخست، دوم و سوم هیئت ‌دولت نیز با کمبود اعتبار مواجه است.
رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید با تعامل نمایندگان مجلس شرایط به گونه‌ای ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات بودجه‌ را برطرف کنیم.
 
* وجود 3 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور
  
وی از وجود 3 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور خبر داد و اذعان داشت: برای تکمیل این پروژه‌ها به شش هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
این مسئول بیان داشت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر بودجه‌ای تعلق گیرد به این مقدار نخواهد رسید و باید در انتظار بودجه‌های سال 91 و 92 باشیم تا بتوانیم کار کنیم.
وی، شکل‌گیری اداره فنی و مهندسی در تمام اداره‌های کل ورزش و جوانان کشور را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: این واحد در گذشته بود ولی رسمیت نداشت و از این به بعد رسمی می‌شوند.
رسولی‌نژاد، نگاه وزارت ورزش و جوانان را نگاه عدالت‌محور به تمام فدراسیون‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان به دنبال کشف استعدادهای ورزش کشور در سراسر استان‌هاست و استان‌ها باید در زمینه استعدادیابی تلاش کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول