اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول زیباسازی شهرداری باقرشهر:

دیوارهای باقرشهر نقاشی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول زیباسازی شهرداری باقرشهر از اجرای نقاشی دیواری به مساحت 2 هزار متر مربع در سطح این شهر خبر داد.

دیوارهای باقرشهر نقاشی می‌شود
رسول وصالی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از نقاشی دیوارهای باقرشهر خبر داد و گفت: دیوارهای چشم نواز شهر مزین به نقاشی دیواری می‌شود تا شادی و طراوت بیشتری برای شهروندان ایجاد شود.
مسئول زیباسازی شهرداری باقرشهر انتخاب موضوع نقاشی با توجه به خصوصیات مکانی و فرهنگ محلات طراحی می‌شود.
وی اعلام کرد هدف از این حرکت هنری، زیباسازی شهری، افزایش هنر و آراستگی در محیط زندگی عمومی شهروندان و افزایش ارتباط دوسویه هنرمندان و همشهریان است. وصالی‌نیا تاکید کرد: این اقدام با به کارگیری نقاشان مجرب و با تجربه انجام خواهد شد و با اتمام آن، باقرشهر جلوه بصری و نمای زیبایی پیدا خواهد کرد.
مسئول زیباسازی شهرداری باقرشهر خاطر نشان کرد: در کنار اجرای طرح‌های مذکور و با استفاده از تلفیقی از طرح‌های زیبا و همنشینی رنگ‌ها، دیوارهای شهر در محله‌های مختلف مزین به صحنه‌های حماسی و مناظر طبیعی می‌شود و شهروندان در هنگام عبور از این مناطق شاهد نقش و نگارهای زیبابا موضوعات متنوع خواهند بود.
به گفته رسول وصالی نیا، نقاشی دیواری یکی از جلوه‌های هنرهای بصری است که امروزه در منظر شهری و معابر عمومی کاربردهای فراوان و گسترده‌ای یافته است در نقاشی دیواری باید استحاله محیط در نقاشی و جذب نگاه مخاطب، همراه با پوشش ناهنجاری‌های بصری در نظر گرفته شود. این هنر با حضور بی واسطه در متن زندگی مردم، در شکل بخشیدن به قوای بصری سهم غیرقابل انکاری دارد. به همین دلیل است که توجه دوچندانی را می‌طلبد. نگرش ما در این زمینه دارای زیرساخت هنری بوده و بر اساس اصول تجسم است و با موضوعات زیر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی در ارتباط با اجرای کارهائی با موضوع فرهنگی اجنماعی، با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: این رویکرد شامل آثاری می‌شود که امور فرهنگی، اجتماعی، ملی و مذهبی را به لحاظ موضوع، جایگاه و نحوه برخورد بصری و تکنیکی مد نظر قرار می‌دهد. نمونه این قبیل رویکرد که در سال جاری اجرا شده است را در نقاشی دیواری ورودی بلوار فلسطین (تصویر چهره امام خمینی (ره)) و دیوار جنب ساختمان بسیج ثامن الحجج (ع) مشاهده می‌کنیم.
وصالی نیا در ارتباط با رویکرد زیبا سازی شهرداری در زمینه بهینه سازی فضای بصری ادامه داد: در این رویکرد فضاهای مختلف شهری به لحاظ بصری و در ارتباط با معماری به طور خاص مورد مطالعه قرار می‌گیرد و معمولا به تعدیل و آرام سازی فضاهای شهری می‌پردازد و یا در دیوارهایی که ایجاد بن بست بصری می‌کنند، عمق بصری مناسب را ایجاد می‌کند. 
مسئول زیباسازی شهرداری باقرشهر تاکید کرد: در این نگرش کاربرد تکنیک‌های مختلف در نقاشی علی الخصوص تکنیک‌های مدرن کاربرد ویژه‌ای دارد. نمونه این قبیل کارها در خیابان یادگار امام باقرشهر می‌توان مشاهده کرد.
وی در ادامه رویکرد شهرداری را در ارتباط با جلوه‌های تزئینی و دکوراتیو مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نگرش غالباً در فضاهای داخلی وجود دارد اما در بسیاری از فضاهای شهری نیز می تواند کاربرد خاص داشته باشد به‌ویژه مجموعه دیوارهایی که در بافت داخلی تر مناطق شهری ( محله‌ها، پارک‌های محلی و...) وجود دارند.
مسئول زیباسازی شهرداری باقرشهر در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 2000 متر مربع از دیوارهای سطح شهر نقاشی و تا پایان سال جاری نیز کلیه دیوارهایی که شرایط اجرای نقاشی را دارند شناسایی و  نقاشی می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول