اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل بهزیستی هرمزگان:

پذیرای مشاوره‌ها و ایده‌های سازنده انجمن‌ها هستیم

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه در حوزه بهزیستی باید از ورود به حاشیه‌ها خودداری کرد، گفت: ارائه ایده‌ها و مشاوره‌ها توسط انجمن‌ها می‌تواند به حل بهتر و سریع‌تر مشکلات کمک کند.

پذیرای مشاوره‌ها و ایده‌های سازنده انجمن‌ها هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه 21 واحدی مسکن مهر روشندلان که در امتداد آن نشستی چند ساعته نیز پیرامون حل مشکلات نابینایان برگزار شد، اظهار داشت: باید برای رفع مشکلات حوزه مددجویی در قدم نخست با همدلی و ایجاد اعتماد دو طرفه امور را پیش برد.
وی ادامه داد: فکر می‌کنیم مشکلی که در راه حل مشکلات وجود دارد و سبب وجود فاصله‌ در بین بهزیستی و نابینایان شده است، عدم اعتماد کامل و سوء تفاهمات است.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیان کرد: انجمن‌ها و مددجویان نیز باید توجه داشته باشند گستردگی امور بهزیستی و تنوع عرصه فعالیتی این دستگاه سبب بروز محدودیت‌هایی در امور اعتباری و هزینه‌ای شده است.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، بهزیستی بنا را بر کمک کردن و برطرف مشکلات مددجویان گذاشته است، به مشکلات بیان شده از طرف انجمن نابینایان استان اشاره کرد و افزود: مشکلات ایراد شده از طرف این انجمن بیشتر پیرامون مسائل روزمره و گذار است که بخش اعظمی‌ از آن را می‌توان با همکاری و تعامل یکدیگر در زمانی کوتاه حل کرد.
وی در عین حال اضافه کرد: باید بر روی فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی فرهنگ صحیح حل مشکلات در ابعاد کلان و کلی کار کرد.
محمدی با بیان اینکه انجمن‌ها باید در راستای حل مشکلات جامع‌نگر باشند، گفت: نباید در حوزه بهزیستی به ویژه در بخش امکانات و تجهیزات جزیره‌ای فکر و عمل کرد.
این مسئول در ادامه اظهار داشت: به دلیل وجود پیچیدگی‌های اداری و محدودیت‌های مالی نمی‌توان در مورد زمان دقیق عملی شدن قول‌ها و وعده‌ها صحبت کرد.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه این سازمان به طور جد پیگیر بودجه مربوط به سفر ریاست جمهوری است، تاکید کرد: باید از ورود به حاشیه‌ها و دامن زدن به امور غیر منطقی و نادرست در پروسه رفع مشکلات دوری کرد.
محمدی بیان کرد: انجمن‌ها باید از ورود به مسایل و امور یکدیگر خودداری کنند و با پرهیز از ورود به حاشیه‌ها در پویایی امور مشارکت کنند.
وی در این بخش از سخنان خود یادآور شد: معتقد هستیم که در سال‌های گذشته آنگونه که باید به سهم مساوی انجمن‌ها در برخورداری از امکانات در حوزه بهزیستی استان توجه نشده است.
سرپرست معاونت توانبخشی و معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه تاکنون تعداد دو هزار و 96 نابینا در استان ثبت سامانه مربوطه شده‌اند، افزود: تخمین زده می‌شود تعداد کل نابینایان و کم بینایان استان حدود 4 هزار نفر باشد.
مژگان صابری افزود: طبق اطلاعات موجود تنها چهار درصد از نابینایان در استان توانایی خواندن خط بریل را دارا هستند.
وی گفت: در بخش امور آموزشی و خدمات ژنتیکی نیز بهزیستی آمادگی دارد، مشاوره ژنتیک برای افراد نابینا،؛ مباحث بیمه‌ای و توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مورد توجه قرار دهد.
یادآور می‌شود در ادامه این نشست اعضا هیئت مدیره و چند تن از نابینایان به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند.
همچنین یکی از خواست‌های اصلی این انجمن کمک مالی به پروژه مسکن روشندلان بود که مدیرکل بهزیستی تحقق آن را منوط به اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری به بهزیستی هرمزگان عنوان کرد و گفت: تنها از این ردیف می‌توان به پروژه‌های این چنینی کمک کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول