اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کاشمر در مجلس:

باید با برنامه‌ریزی خشکسالی‌های کاشمر را برطرف کنیم

خبرگزاری فارس:نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به خشکسالی‌های متوالی در این منطقه گفت:باید با برنامه‌ریزی خشکسالی‌های کاشمر را برطرف کنیم.

باید با برنامه‌ریزی خشکسالی‌های کاشمر را برطرف کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر محمدرضا خباز صبح امروز در ادامه نشست وزیر جهاد کشاورزی با مسئولان و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی حوزه انتخابیه‌اش به دیدار مدیران جهاد کشاورزی کاشمر،خلیل آباد و بردسکن با وزیر جهاد در تهران و اعزام یک گروه کارشناسی به این شهرستان‌ها جهت ارزیابی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه حضور کارشناسان در منطقه منجر به تهیه سند توسعه بخش کشاورزی و دامداری برای این شهرستان‌ها شد که امید است با تخصیص اعتبار سند طراحی شده اجرا شود.
وی با تاکید بر این که با تهیه و آماده شدن این سند 50 درصد راه را طی کرده‌ایم یادآور شد: بر اساس سند طراحی شده که در آن بیماری بخش کشاورزی این منطقه تشخیص داده شده امیدواریم هر چه زودتر عملی شود تا شاهد تحول خوب بخش کشاورزی در این شهرستان‌ها باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر قرار است شرایطی برای نجات تولیدکنندگان کشمش فراهم شود و یا این که تولید‌کنندگان پسته و زعفران دیگر دغدغه در بحث تولید و فروش نداشته باشند تنها راه آن ایجاد تعاونی‌های فراگیر است.
وی با بیان اینکه با تاکید مقام معظم رهبری و نیز بر اساس مصوبه مجلس باید تعاونی در مدت پنج سال از پنج درصد به 25 درصد افزایش یابد به نقش و ضرورت تشکیل تعاونی‌های فراگیر در این سه شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: هم‌اکنون با ایجاد تعاونی‌ها در منطقه مردم هم دل بسته‌اند که تعاونی‌های انگور در خلیل‌آباد، تعاونی زعفران در کاشمر و تعاونی پسته در بردسکن  که تا حدودی شکل گرفته‌اند تا حدودی بتواند دغدغه تولیدکنندگان این محصولات را مرتفع کند.
خباز با اشاره به عقب‌ماندگی منطقه در اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری از میانگین استان تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات ویژه و با توجه به شرایط خاص منطقه این عقب‌افتادگی جبران شود و خواسته‌های متولیان آن برآورده شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول