اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه بودجه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 690 میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل برنامه بودجه وزارت جهاد کشاورزی از تخصیص 690 میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی در مرحله نخست در سال جاری در سطح کشور خبر داد.

اختصاص 690 میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسن قاسمی عصر امروز در بازدید از کانال‌های آبیاری و نخیلات و تعدادی از پروژه‌های جهاد کشاورزی و آبیاری دشتستان اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با همه توان و انرژی در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان فعالیت می‌کند و از همه توان موجود برای بهبود وضعیت کشاورزی استفاده می‌کنیم.
وی از اختصاص اعتبارات خشکسالی به دو حوزه کشاورزی و وزارت نیرو خبر داد و افزود: بخشی از اعتبارات خشکسالی در حوزه وزرات جهاد کشاروزی در حال پیگیری است و مقرر شده که اعتبارات ویژه‌ای از این محل برای تامین آب به ویژه به منظور آبیاری تحت فشار  به طور خاص اختصاص یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر روند اختصاص اعتبارات با حمایت‌های دولت به همین شکل ادامه یابد تا پایان برنامه پنجم تمام زیرساخت‌های بخش کشاورزی به ویژه در حوزه آب و خاک برطرف می‌شود.
قاسمی در ارتباط با آبیاری نخیلات دشتستان تصریح کرد: بیشترین موضوع مورد بحث اصلاح روش‌های آبیاری است که با همکاری و هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت نظارت راهبری ریاست جمهوری در ابلاغیه بعدی اعتبارات ماده 10 قانون پنجم که همان اعتبارات خشکسالی است؛ منابع مجددی را در این حوزه بطور ویژه برای دشتستان در نظر خواهیم گرفت.
وی افرود: این منابع با ذکر نام و با اولویت ویژه برای دشتستان در زمینه  اصلاح روش‌های آبیاری نخیلات است که اختصاص خواهد یافت.
مدیرکل برنامه بودجه وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 690 میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی در مرحله نخست در سال جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: این میزان اعتبارات که منابع آن از سوی هیئت وزیران مصوب شده در هفته‌های اخیر این اعتبارات در اختیار استانداران قرار خواهد گرفت.
وی یاداور شد: این اعتبارات برای رفع نیازهای خشکسالی است که هم خشکسالی عمومی و آب شرب و هم کشاروزی را شامل می‌شود.
قاسمی اضافه کرد: از میزان 690 میلیارد تومان اعتبارات خکشسالی نزدیک به 18میلیارد تومان آن به استان بوشهر اختصاص یافته که 8 میلیارد و 700میلیون تومان سهم حوزه کشاورزی استان بوشهر است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول