اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خبر داد:

تشکیل 13 گروه همیار زنان در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر 13 گروه همیار زنان در شهرستان زنجان تشکیل شده است.

تشکیل 13 گروه همیار زنان در زنجان
معصومه کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: گروه‌های همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار است که دارای مشکلات مشابهی در زندگی هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 گروه همیار در شهرستان زنجان وجود دارد، افزود: از مجموع گروه‌های موجود در شهرستان زنجان دو گروه به صورت فعال هستند و بقیه گروه‌ها نیز در حال گذراندن دوره‌های مورد نظر برای آغاز فعالیت‌ها هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو گروه همیار در شهرستان ماهنشان وجود دارد، ادامه داد: همچنین هفت گروه همیار نیز در شهرستان خدابنده تشکیل شده است.
وی همچنین تعداد گروه های همیار موجود در شهرستان ایجرود را دو مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یکی از این گروه‌ها فعال است.
کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر سه گروه همیار نیز در شهرستان ابهر فعال هستند، افزود: گروه‌های همیار فعالیت‌های مختلفی را در زمینه‌های گوناگون انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه گروه‌های همیار در قالب گروه‌‌های هفت تا 12 نفره فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: فعالیت این گروه‌ها بر اساس توانایی و استعداد اعضای گروه صورت می‌گیرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: قبل از تشکیل گروه‌های همیار افراد و اعضای این گروه‌ها دوره‌های موردنظر به منظور ایجاد آمادگی در اعضا برای فعالیت برگزار می‌شود.
وی همچنین از فعالیت گروه همیار پنج نفره در شهرستان خرم‌دره خبر داد و گفت: این گروه به‌عنوان آژانس بانوان در حال فعالیت است.
کاظمی با بیان اینکه گروه‌های همیار فعالیت‌های مختلفی را در استان زنجان انجام می‌دهند، اضافه کرد: یکی از فعالیت‌هایی که این گروه‌ها انجام می‌دهند بسته‌بندی محصولات کشاورزی است.
وی پرورش قارچ و فرش‌بافی را از دیگر فعالیت‌های این گروه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: خیاطی و لحاف‌دوزی نیز از فعالیت‌هایی است که توسط گروه‌های همیار انجام می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان تراش سنگ‌های قیمتی، تهیه و توزیع پوشاک و تهیه و توزیع نان‌های سنتی را نیز از فعالیت‌های صورت گرفته توسط گروه‌های همیار برشمرد و یادآور شد: عرضه محصولات دامی و گلیم‌بافی نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه‌ها است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از گروه‌های همیار موجود در خرم‌دره به تولید و عرضه عرقیات نعناع پرداخته است، ادامه داد: نوع انجام فعالیت با توجه به استعداد و توانایی اعضای گروه‌های همیار صورت می‌گیرد.
کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر حمایت‌های بسیار خوبی از گروه‌های همیار صورت می‌گیرد، تاکید کرد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار با انجام فعالیت در قالب چنین گروه‌هایی به مرحله توانمندی رسیده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول