اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازیگر یه حبه قند:

میراث گرانبهای زندگی شرقی و ایرانی دچار فراموشی نشود

خبرگزاری فارس: سعید پورصمیمی، "بازیگر نقش "خان دایی" در فیلم یه حبه قند، گفت: باید تلاش کرد تا میراث گرانبهای زندگی شرقی و ایرانی دچار فراموشی و نسیان نشود.

میراث گرانبهای زندگی شرقی و ایرانی دچار فراموشی نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، رضا میرکریمی در نشست تخصصی "سینمای ملی، چالش‌ها و چشم‌اندازها" که به همت این سازمان تشکیل شده بود، اظهار کرد: در دنیا آثار نمایشنامه‌نویسان بزرگ، چون شکسپیر بارها و بارها در کشورهای مختلف اقتباس و اجرا می‌شوند که به دلیل لحاظ شدن اندیشه و باور ملی در اجرای همان کشور تبدیل به یک اثر ملی می‌شود.
وی یاد آور شد: بسیاری از فیلم‌هایی که در ایتالیا، روسیه، فرانسه و حتی خاور دور با اقتباس از متون دیگر کشورها تولید شده‌اند رنگ و بوی ملی دارند.
پورصمیمی اضافه کرد: در فیلم "یه حبه قند" نیز چنین فضایی شکل گرفت و فیلم با مولفه‌های ملی تولید و اکران شد که توانسته نگاه و باور فیلمساز ایرانی را به تصویر بکشد.
وی خاطرنشان کرد: واقعیت مسلم آن است که همه محصولات هنری، از همان ابتدا برچسب یک سبک یا مکتب خاص را ندارند بلکه این فرآیند تولید آن اثر هنری است که آن را واجد یکی از مولفه‌ها می‌کند.
بازیگر نقش خان دایی در ادامه با اشاره به برخی سکانس‌های فیلم یادآور شد: یه حبه قند به باور من کوششی صادقانه برای تبیین فضایی ایرانی و بومی بود که در آن خانواده اصیل با تعریفی که در ذهنمان ایجاد کرده‌ایم فرصت بازنمایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه میل به سبک زندگی متاثر از غرب رو به فزونی است، بیان کرد: باید تلاش کرد تا میراث گرانبهای زندگی شرقی و ایرانی دچار فراموشی و نسیان نشود و ما همچنان به ریشه‌ها پایبند بمانیم.
پورصمیمی تاکید کرد: سبک زندگی ما از آن اصالت ملی و فرهنگی خود دور شده است و ما در فضایی زندگی می‌کنیم که در زوایای مختلف آن خبری از اصالت و تفکر ایرانی نیست.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول