اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضا میر کریمی:

فیلم یه حبه قند باورهای ایرانی در بافت قصه است

خبرگزاری فارس: کارگردان سینما گفت: در فیلم "یه حبه قند" کلام، لهجه، دکور این فیلم، باورها و اعتقادات در بافت یک قصه امروزی جا گرفته است.

فیلم یه حبه قند باورهای ایرانی در بافت قصه است
رضا میر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فیلم" یه حبه قند" تجربه‌ای جدید محسوب می‌شود که با حضور بازیگران برجسته در یک قصه کم حادثه که به جزئیات در آن پرداخته شده است، با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد یک فیلم برای بیننده افزایش حساسیت مخاطب نسبت به محیط پیرامون محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: فیلم "یه حبه قند" ساده‌ترین مسائل را نشان داده است.
این کارگردان سینما تصریح کرد: در فیلم "یه حبه قند" فضاهایی که مخاطب در زندگی تجربه کرده است، بازآفرینی می‌شود.
وی تصریح کرد: فیلم "یه حبه قند" به شیوه متفاوت و خارج از الگوهایی که فیلم‌های دیگر ساخته می‌شود، تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه به واقعیت به عنوان یک اصل مهم در فیلم نمی‌پردازد، ادامه داد: در ساخت فیلم این فیلم تا آنجا که تماشاگر نیاز داشته باشد، اصل واقعیت رعایت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در فیلم "یه حبه قند" فضای تکراری و روزمره مخاطب را معنا بخشیده است، افزود: از خلال اتفاقات کوچک زندگی معانی بزرگ کشف می‌شود.
این کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه با استفاده از تجربیات شخصی خود اقدام به ساخت فیلم می‌کند، خاطرنشان کرد: دیدگاه و نگرش شخصی خودم به زندگی را به فیلم تبدیل می‌کنم.
وی اظهار داشت: معناگرایی در فیلم‌هایش بر اساس یک تصمیم‌گیری اولیه شکل نگرفته است بلکه در لابه‌لای تجربیات معنوی و اجتماعی خود به فیلم‌ها معنا می‌هد.
این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه تصمیم داشت فیلم"یه حبه قند" را در زنجان بسازد، اظهار داشت: با تحقیقات صورت گرفته بافت دست نخورده قدیمی که جامعه شهری قدیمی را به تصویر بکشد در شهر زنجان وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه به در ساخت فیلم"یه حبه قند" به دنبال بافت روستایی نبوده است، ادامه داد: در شهر زنجان تک بناهایی وجود داشت که با محیط اطراف سازگاری نداشت.
میر کریمی با بیان اینکه عواملی که بین مردمان حاشیه‌نشین و کویری وجود داشت آنها را در ساخت فیلم به سمت کویر(یزد و میبد) سوق داد، اضافه کرد: این مناطق سنتی‌ترین بخش کشور محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: "یه حبه قند" به نوعی تجربیات دوران کودکی وی در شهر زنجان محسوب می‌شود که در قالب یک داستان به نمایش درآمده است.
این کارگردان سینما با اشاره به استقبال ویژه مردم از فیلم "یه حبه قند" تصریح کرد: فروش فیلم نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته بالاتر بود.
وی با اشاره به اینکه فروش فیلم "یه حبه قند" نسبت به روز‌های گذشته بیشتر شده است، ادامه داد: زمان این فیلم نیز طولانی است که مخاطبین احساس خوبی را کسب می‌کنند.
میر کریمی با تاکید بر اینکه پرهیز از لهجه، قصه پر حادثه و سر ‌راست از ویژگی‌های یک فیلم با فروش بالا محسوب می‌شود، ‌گفت: هیچ کدام از ویژگی‌هایی که فیلم به منظور فروش به آن نیاز دارد در فیلم "یه حبه قند" وجود ندارد.
وی یادآور شد: بهترین تبلیغ برای فیلم "یه حبه قند" تبلیغ مردم و استقبال ویژه آنها از این فیلم است.
این کارگردان سینما با انتقاد از وعده‌های شهرداری، صدا و سیما و دیگر سازمان‌های رسمی در تبلیغ فیلم "یه حبه قند" خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی خانواده محوری در این فیلم از طرف صدا و سیما و شهرداری‌ها تبلیغ آنچنانی صورت نگرفت.
وی با اشاره به اینکه سلایق مردم و حوزه‌های فرهنگی نازل شده است، ادامه داد: این سلیقه‌ها نسبت به دهه شصت نیز عقب‌تر رفته است.
میر کریمی با تاکید بر اینکه فیلم "یه حبه قند" در راستای تغییر سلایق اقشار مختلف مردمی تولید شده است، اضافه کرد: این کار به دلیل تنها بودن موفق به تغییر سلایق نشده است.
وی با اشاره به اینکه از نظر فرهنگی و سطح توقع آثار فرهنگی شهرستان‌ها از تهران فاصله زیادی گرفته‌اند، افزود: شهرستان‌ها سلایق متفاوتی در زمینه هنری نسبت به مردم تهران دارند.
این کارگردان سینمای ایران دلیل این امر را برنامه‌ریزی سیاستمداران فرهنگی به منظور اجرا در زمینه‌های مختلف در پایتخت دانست و گفت: شهرستان‌ها در این زمینه شهروند دوم محسوب می‌شوند.
وی در پاسخ به علت فروش پایین فیلم "یه حبه قند" در استان زنجان اظهار داشت: این فیلم با سلایق مردم شهرستان زنجان تفاوت داشته است.
میر کریمی بیان کرد: فیلم "یه حبه قند" در استان‌های بزرگ کشور از استقبال نسبتا بالایی برخوردار بوده است و نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته فروش بالایی داشته است.
وی با اشاره به اینکه چند مستند از سرداران شهید در دست ساخت دارد، ادامه داد: پرداختن به دفاع مقدس نیاز به بازنگری دوباره دارد.
این کارگردان سینما اضافه کرد: یک تیم قوی و منسجم در زمینه مستند‌های مورد نظر با او همکاری دارند.
وی همچنین به یک کار سینمایی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های آینده اشاره کرد و گفت: این کار هنوز کامل نشده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول