اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رضا میرکریمی:

شعر سهراب بهانه "یه حبه قند" شد

خبرگزاری فارس: کارگردان، تهیه کننده و نویسنده فیلم یه حبه قند بهانه انتخاب قطعی نام این فیلم را شعر سهراب سپهری دانست.

شعر سهراب بهانه "یه حبه قند" شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری این شهرستان، رضا میرکریمی در نشست نقد و بررسی فیلم یه حبه قند در کاشان گفت: برای نخستین بار دخترم این نام را پیشنهاد داد ولی پس از مدتی یکی از دوستانم با ارسال پیامکی از شعرهای چاپ نشده سهراب سپهری با این متن "زندگی جیره مختصری‌ست /مثل یک فنجان چای/ و کنارش عشق است/ مثل یک حبه قند / نوش جان باید کرد" تصمیم مرا در انتخاب این نام قطعی کرد. 
وی در پاسخ نسبت به نظرات بعضی از منتقدان نسبت به فیلمش خاطرنشان کرد: سهراب سپهری در زمان خود به خاطر کشیدن تابلوهای نقاشی و شعرهایش با حملات و انتقادهای زیادی روبرو بود اما به مرور زمان آثار سهراب ماندگار شد ولی منتقدانش به جای تغییر اوضاع زمان، خود عوض شدند.
کارگردان فیلم یه حبه قند در این نشست با اشاره به فضای سنتی این فیلم اظهار داشت: در این فیلم سعی شده به فضای امروزی نقد شدیدی صورت نگیرد بلکه تنها به افراد گوشزد می‌کند که انسان‌ها در زندگی امروزی به راحتی ارزش‌هایی چون هویت خود را از دست می‌دهند.
میرکریمی افزود: در فضای سنتی فیلم نکته مورد توجه و هدف، حذف فردیت و استقلال فرد در کنار تمام مزایای جمع بودن یک خانواده است که باید این هویت فردی در کنار هویت جمعی وجود داشته باشد که در پایان فیلم خانواده به آن توجه می‌کنند.
به گفته وی در این فیلم خود انتخاب قهرمان برای من مهم نبود بلکه حق انتخاب است که باید برای افراد محفوظ بماند و به نظر من چرا نباید خوشبختی را در اطراف خود ببینیم و حتما باید به دنبال آن در جایی دیگر بگردیم.
وی تصریح کرد: در این فیلم تنها به دنبال واقعیات محض نبودیم و تا جایی به آن پرداخته شده که ارتباط با بیننده قطع نشود و در بخش‌هایی هم با نمایش صحنه‌های احساسی علاوه بر ایجاد استراحت برای بیننده روال قصه‌گویی تغییر می‌کند تا این تصور ایجاد شود که جریانات دیگری علاوه با اتفاقات قصه وجود دارد.
وی تصریح کرد: کثرت تعداد بازیگران از یک سو و شاخص بودن آنها که هر کدام سبک و مکتبی خاص خود را دارند از سوی دیگر موجب شد تا ایجاد هماهنگی و کنترل آنها کار دشواری باشد به ویژه در بخش‌هایی که باید به صورت جمعی ایفای نقش می‌کردند تفکیک بازی آنها سخت بود.
میرکریمی با اشاره به وجود جزئیات بسیار در این فیلم یادآور شد: موقعیت‌های مختلف فیلم در خدمت تشرف به صحنه بعد بود اگر جزئیات فیلم در عرض هم باشند برای عمق بخشیدن به فضای فیلم است.
وی خاطرنشان کرد: من فیلم فرهادی را از لحاظ ساختاری و سینمایی دوست دارم و در حد استاندارد و کیفیت ساخته و هیچ تأثیری را انکار نمی‌کنم که در واقع من از تمام فیلم‌ها حتی فیلم‌های ضعیف نیز استفاده می‌کنم زیرا در آنها هم چیزهایی برای یادگیری و تأثیر متقابل وجود دارد اما زیباترین تأثیرات آنهایی است که روی ناخودآگاه انسان تأثیر بگذارد.
فیلم یه حبه قند با حضور رضا میرکریمی کارگردان این فیلم به همت خانه فرهنگ سلامت این سازمان در مجتمع سینمایی این شهرستان پخش و نقد و بررسی شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول