اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

میرکریمی:

"یه حبه قند" تلاشی برای نشان دادن یک خانواده ایرانی بود

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم سینمایی "یه حبه قند" گفت: این فیلم، تلاشی در راستای به تصویر کشیدن و نشان دادن ابعاد زندگی در یک خانواده ایرانی بود.

"یه حبه قند" تلاشی برای نشان دادن یک خانواده ایرانی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، رضا میرکریمی در نشست تخصصی "سینمای ملی، چالش‌ها و چشم‌اندازها"که به همت این سازمان تشکیل شده بود با بیان اینکه "یه حبه قند" کوشید جلوه‌گر ویژگی‌های یک خانواده ایرانی باشد، افزود: تمام سعی ما بر این پایه بود تا از جلوه‌گر ساختن یک شخص به طور اخص پرهیز شود و نقش خانواده در آن به شکلی فراگیر برجسته شود.
وی اضافه کرد: این فیلم شخصیت محور نیست و تلاش ما بر این پایه بود که ضمن برجسته کردن نقش خانواده، به نمایش سیمایی از لایه‌های درونی هر شخصیت نیز پرداخته شود.
میرکریمی همچنین با بیان اینکه "یه حبه قند" در مقایسه با دیگر آثارش از میزان دیالوگ زیادی برخوردار است، بیان کرد: این عامل باعث شد تا باورپذیری عمده‌ای با فیلم برای مخاطب به وجود بیاید و مخاطب خود را در محل وقوع فیلم احساس کند.
وی خاطرنشان کرد: این فیلم از آنجا که به تعریف و بازشناسی بخشی از زندگی مردم ایران با خاستگاهی سنتی پرداخته است، می‌تواند واجد تعریفی از سینمای ملی شود اما این به آن معنا نیست که سینمای ملی تنها تصویر کردن گزاره‌هایی از زندگی سنتی، مثال آنچه در سبک زندگی ساکنان باغ در فیلم "یه حبه قند" تصویر شده است، داشت.
کارگردان فیلم سینمایی "یه حبه قند" اضافه کرد: در این فیلم ما شاهد هنرنمایی هنرمندانی با بازه‌‌های مختلف سنی هستیم که خانواده محور بودن فیلم باعث شد که بازی‌های همدیگر را پوشش دهند و نمودی واقعی از خانواده در فیلم تجلی یابد.
وی، هماهنگ بودن همه اجرای فیلم در ارائه تصویری که موردنظر خود بوده است را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: این هماهنگ بودن باعث آن شد که فیلم بتواند در رابطه خود با عناصر فیلم هویت ایرانی را به تصویر بکشد و به موفقیت نائلی دست یابد.
میرکریمی، با اشاره به تجارب خود در ساخت فیلم‌هایی با مضامین هویت ملی اظهار کرد: در تجربه‌ای به نام فرش ایرانی، تلاش بر این بود که ما عاملی را برای همزاد ‌پنداری مخاطب با فضای فیلم ایجاد کنیم که با عمل به برخی مولفه‌ها این مهم تحقق یافت.
وی ادامه داد: این تجربه در فیلم "یه حبه قند" نیز تکرار شد و توانست فضایی باورپذیر برای مخاطبانش فراهم کند.
این کارگردان سینما، با بیان اینکه فیلم، سیمایی مهربانانه و لطیف از زندگی ایرانی را ارائه داده است، افزود: تلاش بر این پایه بود تا زندگی اجتماعی و شخصی مردمان این سرزمین، با یک شور و میل به زندگی نشان داده شود، "یه حبه قند" نیز تلاشی در همین راستا بود.
ادامه این نشست تخصصی با پرسش و پاسخ از سوی سینماگران تبریز و بررسی جوانب مختلف فیلم "یه حبه قند" همراه بود که کارگردان این فیلم و بازیگر آن به پرسش‌های منتقدان پاسخ گفتند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول