اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه نهبندان خبر داد:

برخورداری 85 درصد روستاهای نهبندان از راه آسفالته

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری نهبندان از برخورداری 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت راه آسفالته خبر داد.

برخورداری 85 درصد روستاهای نهبندان از راه آسفالته
حمید سهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: 120 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 76 روستا از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند و آسفالت شدن راه 17 روستای دیگر در دست اقدام است.
وی ادامه داد: تعداد 24 روستا به متراژ 110 کیلومتر راه‌های روستایی خاکی آنها باقی مانده که با تزریق اعتبار در سال‌های آینده نیز مورد اجرای عملیات آسفالت شدن قرار می‌گیرد.
رئیس اداره راه و ترابری نهبندان با بیان اینکه جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان تعداد 31 هزار و 144 نفر هستند، تصریح کرد: از این میزان جمعیت تاکنون تعداد 26 هزار و 551 نفر از راه آسفالته برخوردار شدند که این آمار بیانگر بهره‌مندی 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت راه آسفالت است.
سهرابی با اشاره به اینکه اجرای عملیات آسفالت شدن 17 پروژه راه روستایی با مبلغی حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است، افزود: پروژه راه روستایی میغان به بصیران نیز تا دهه فجر افتتاح می‌شود.
وی یادآور شد: برای پروژه راه روستایی میغان به بصیران تاکنون مبلغ 350 میلیون تومان هزینه شده و در سال جاری نیز مبلغ یک ‌میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای این طرح پیش‌بینی کردیم همچنین با بهره‌برداری این پروژه حدود 500 خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.
رئیس اداره راه و ترابری نهبندان در ارتباط با تعریض آسفالت محور نهبندان به زابل اظهار داشت: این محور در فاز نخست به طول 42 کیلومتر آسفالت می‌شود که به دو قطعه یعنی 35 کلیومتر و هفت کیلومتر تقسیم می‌شود.
سهرابی با بیان اینکه برای اجرای قطعه اول 35 کیلومتری این پروژه اعتباری حدود 10 میلیارد یافته و 300 میلیون تومان اختصاص یافته و به مدت 30 ماه اجرا می‌شود، گفت: از این 35 کیلومتر مقدار 18.5 کیلومتر در سفر هیئت دولت با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد که این مقدار هزینه شدن مبلغ 5.5 میلیارد تومان اعتبار را در پی داشت.
وی ادامه داد: آسفالت شدن تمامی مسیر تعیین شده محور نهبندان به زابل در غالب قطعه اول نیز تا پایان سال جاری به اتمام می‌سد و فقط هفت کیلومتر قطعه دوم باقی می‌ماند.
رئیس اداره راه و ترابری نهبندان اعتبارات سال گذشته این نهاد را مبلغی حدود 20 میلیارد و 600 میلیون تومان دانست و تصریح کرد: این میزان اعتبار از منابع اعتباری ملی، طرح توسعه نهبندان و تملک به این نهاد اختصاص یافته است.
سهرابی از اختصاص مبلغ 12 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به بخش راه و ترابری نهبندان در سال جاری خبر داد و افزود: اعتبارات اختصاصی از منابع تملک در سال جاری به این نهاد مبلغی معادل یک‌میلیارد و 900 میلیون تومان است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول